خیابان معروف استقلال در استانبول

خیابان استقلال استانبول به عنوان یکی از شلوغ ترین اماکن این شهر در منطقه شناخته شده بی اوغلو واقع شده و مملو از دیدنی های متنوع از فروشگاه های بزرگ برای خرید اجناس مختلف تا ساختمان هایی با قدمت زیاد و معماری جالب می باشد . این خیابان که از یک طرف به میدان تکسیم متصل می گردد حدود 1.4 کیلومتر طول دارد و  اغلب ساختمان های موجود در آن مربوط به قرن نوزده و اوایل قرن بیستم می باشند.


 
ادامه مطلب ...

مرکز تجاری مارمارا فروم در استانبول

مرکز خرید مارمارا فروم استانبول با وسعتی 375 هزار متر مربعی در محله عثمانیه واقع شده و کلکسیونی از اجناس با کیفیت و برندهای مختلف می باشد . این مجتمع تجاری با افتتاح در سال 2011 میلادی توانسته محیطی مفرح و لوکس برای خرید فراهم کند در واقع علاقه مندان به خرید با مراجعه به این مرکز دست خالی آن را ترک نخواهند کرد . در این مجتمع تجاری هر آنچه که بخواهید پیدا می شود از انواع پوشاک های زنانه ، مردانه و بچه گانه گرفته تا لوازم خانگی و کتاب .


 

انواع پوشاک زنانه ، مردانه و بچه گانه ، لوازم خانگی ، کیف و کفش ، لوازم الکترونیکی ، موسیقی ، کتاب ، اسباب بازی ، لوازم بهداشتی و آرایشی ، زیورآلات و ساعت از جمله اقلامی هستند که گردشگران تور استانبول در طبقات مختلف این مجتمع می توانند بیابند و بعد از مقایسه قیمت و کیفیت اجناس بهترین گزینه را انتخاب کنند . مرکز خرید مامارا فروم از فضای لوکس و معماری فوق العاده برخوردار است و انواع برندهای ملی ترکیه ای در کنار برندهای لوکس خارجی در آن یافت می گردد .



مارمارا فروم به عنوان یکی از پر بازدیدترین مراکز خرید استانبول ، 300 مارک ملی و بین المللی را در فروشگاه های خود عرضه می کند و گردشگران با گردش در میان طبقات مختلف آن می توانند خریدی دلچسب را تجربه کنند . مرکز خرید مارمارا فروم استانبول در تمامی روزهای هفته باز است و هر روز ساعت 10 صبح درهای خود را به روی مراجعه کنندگان می گشاید و تا 11 شب به فعالیت خود ادامه می دهد .

غار تاریخی کارائین در آنتالیا

غار کارائین آنتالیا یکی از نمونه های دوران پارینه سنگی در منطقه مدیترانه است و به عنوان یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های انسان در آنتالیا مورد بازدید قرار می گیرد . این غار که از جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می آید در فاصله 27 کیلومتری شهر در روستای Yağca واقع شده و با ارتفاع 430 متری از سطح دریا اسراری از زندگی انسان ها در دوران کهن را در خود نهفته است . رای سهولت کار بازدیدکنندگان ، چراغ های پر نوری در قسمت های مختلف غار کشیده شده تا عجایب زیبای این غار شگفت انگیز بهتر دیده شود .


 
آثار یافت شده در غار کارائین در موزه ای در ورودی غار و یا دیگر موزه های ترکیه نگهداری می شوند . برخی از این اشیا تاریخی شامل ابزار شکار و زندگی - ساخته شده از عاج و سنگ - در موزه تاریخ تمدن آناتولی در معرض دید عموم قرار گرفته اند .  این غار تاریخی دارای یک ورودی می باشد که با تابش نور خورشید روشن می شود که در ادامه به 3 تالار بهم پیوسته منتهی می گردد . چندین اتاق نیز در این غار دیده می شود که دیوارهایی با طرح های عجیب و غریب دارند .



با کشف قطعه ای از یک جمجمه نئاندرتال در غار کارائین حضور انسان از اوایل سن پارینه سنگی بین 150 هزار تا 200 هزار سال قبل تایید شده و محققان تداوم سکونت انسان در این غار را حدود 25 هزار سال می دانند .

رودخانه شگفت انگیز ماناوگات در آنتالیا

رودخانه ماناوگات آنتالیا 90 کیلومتر طول دارد و یکی از زیباترین  جاذبه های طبیعی آنتالیا می باشد . این رودخانه که از کوه های توروس سرچشمه می گیرد بعد از عبور از میان صخره ها ، طبیعت زیبا و جلگه ها به دریای آبی مدیترانه می ریزد . ماناوگات در نزدیکی روستای ماناوگات واقع شده و امتداد آن یکی از محبوب ترین مناطق برای پیک نیک در میان مردم ترکیه و گردشگران تور آنتالیا می باشد .


 
رودخانه ماناوگات آنتالیا تا زمانی که به دریای مدیترانه می ریزد مسیری 90 کیلومتر را طی می کند و با عبور از میان صخره های کوچک و جلگه ها ، مناظری زیبا و چشم اندازهایی فوق العاده خلق می کند که بسیار دیدنی است . این رودخانه که از جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد گزینه ای مناسب برای قایقرانی و تجربه رافتینگ در آنتالیا است و گردشگران تور آنتالیا با قایقرانی در امتداد این رودخانه می توانند از طبیعت و مناظر اطراف لذت ببرند .


در اطراف رود خانه درختان کهن سال صنوبر قد علم کرده که مکانی آرام و زیبا جهت صرف ناهار و کباب ماهی قزل به ارمغان آورده است . وجود آبشارها ، باغات چایی و رستوران ها ، این منطقه را به محلی دلپذیر و استراحتگاهی خنک خصوصا بعد از یک روز گردش و تفریح در آنتالیا تبدیل نموده است .

مسجد باشکوه تکلی مهمت پاشا در آنتالیا

با اینکه مساجد موجود در آنتالیا به مانند مسجد تاریخی استانبول بزرگ و معروف نیستند اما باز هم به سبب جذابیت هایی در نمای خارجی و دکوراسیون داخلی مورد توجه گردشگران مسلمان و غیر مسلمان واقع شده اند . مسجد تکلی مهمت پاشا آنتالیا که در قرن هجدهم در منطقه کالکاپیسی بنا شده یکی از مساجد قدیمی این شهر می باشد . این مسجد باشکوه از زمان ساخت تا به حال چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته تا به شکل کنونی حفظ گردد .


 
ادامه مطلب ...