خیابان معروف استقلال در استانبول

خیابان استقلال استانبول به عنوان یکی از شلوغ ترین اماکن این شهر در منطقه شناخته شده بی اوغلو واقع شده و مملو از دیدنی های متنوع از فروشگاه های بزرگ برای خرید اجناس مختلف تا ساختمان هایی با قدمت زیاد و معماری جالب می باشد . این خیابان که از یک طرف به میدان تکسیم متصل می گردد حدود 1.4 کیلومتر طول دارد و  اغلب ساختمان های موجود در آن مربوط به قرن نوزده و اوایل قرن بیستم می باشند.


 
خیابان استقلال یا خیابان بزرگ از جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می گردد و فروشگاه ها و بوتیک های لباس ، فروشگاه های ادوات موسیقی ، گالری های هنری ، سینما ، تئاتر ، رستوران هایی با سبک های متفاوت ، کافی شاپ ، قهوه خانه های سنتی ، کلاب های موسیقی ، کتابخانه ، کافه قنادی ها ، سفارتخانه (فرانسه ، اسپانیا ، روسیه ، سوئد ، هلند ، یونان و انگلیس) ، کلیسا (کاتولیک رومی و ارتدوکس یونانی) و مساجد (مسجد جامع حسن آقا) از جمله مواردی هستند که در این خیابان به چشم می خورند . 


خیابان استقلال که سنگ فرش شده محدودیت ترافیکی دارد به طوری که به غیر از یک تراموای قدیمی قرمز رنگ به نام نوستالژیک تراموا ، وسایل نقلیه امدادی ، پلیس و نظافت شهری هیچ وسیله نقلیه دیگری اجازه ورود به این خیابان را ندارد .

منبع :safarafarin.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.