سنت باسیل ، کلیسای جامع مسکو

مسکو از جمله شهرهای تاریخی روسیه بوده و با قدمتی چند صد ساله بناهای قدیمی متعددی را در خود جای داده است کلیسای جامع سنت باسیل یکی از این ابنیه تاریخی است که عملیات ساخت آن در سال 1555 اغاز شد و در سال 1561 به پایان رسید . ساختمان این کلیسا دارای رنگ های مختلفی است که این رنگ ها بر جذابیت و شکوه آن افزوده اند در واقع این کلیسای جامع به دستور ایوان مخوف به عنوان یادبودی برای پیروزی نیروهای روس بر تاتارهای قازان ساخته شد و امروزه از برترین جاذبه های گردشگری روسیه به شمار می آید .



نقشه اصلی کلیسای جامع شامل 9 کلیسای کوچکتر می باشد که بارما و پوستنیک معماران معروف ، آن ها را بر روی یک پایه ساخته اند و همگی به کلیسای اصلی مرتبط می باشند در واقع این کلیسا دارای هشت گنبد است ، به علاوه‌ یک گنبد کوچک در ضلع جنوبی کلیسای اصلی . کلیسای سنت باسیل مسکو درست است که در نزدیکی کاخ کرملین قرار گرفته اما متعلق به این مجموعه نبوده و به تنهایی اداره می گردد در محوطه جلوی کلیسا مجسمه برنزی یادبود منیین و پوژارسکی که از قهرمانان ملی روسیه در تهاجم لهستانی ها در پایان قرن 16 و آغاز قرن 17 می باشند قرار گرفته است در فضای داخلی کلیسا نیز 9 دیوار به طرز زیبائی با نقاشی آراسته شده اند که هر کدام از این دیوارها شامل 400 تصویر از قرن شانزدهم تا نوزدهم می باشند علاوه بر این موارد نقاشی های پرتره و چشم انداز‌های طبیعی نیز زینت بخش این کلیسای جامع هستند .

معبد کک لوک سی از دیدنی های پنانگ

معبد کک لوک سی از مهمترین معابد موجود در شهر پنانگ و حتی کشور مالزی است و با جذابیت های بسیار خود مورد توجه گردشگران واقع شده است . این معبد با واقع شده بر فراز تپه چشم اندازهایی زیبا از مناطق اطراف ارائه می دهد و از بیشتر نقاط شهر قابل رویت است . کک لوک سی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری پنانگ در منطقه ایار ایتار واقع شده و ساختمان آن با طراحی جذاب یکی از نقاط عطف این معبد برای بازدید می باشد .هر ساله در این معبد جشنواره ها و رویدادهای مختلفی برگزار می گردد که بسیار جالب و جذاب هستند .




بتکده راما با 10 هزار مجسمه بودای برنزی و مرمر سفید ، یک مجسمه 30 متری برنزی از کوان یین الهه رحمت ، سالن ها و گالری های متعدد ، نمازخانه ها ، بتکده ها ، باغ های زیبا ، ستون های حکاکی شده ، برج های ناقوس و یک حوضچه پر از لاک پشت از جمله بخش های مختلف معبد کک لوک سی مالزی هستند که برای هر بیننده ای می توانند جذاب باشند . در میان افراد محلی و به زبان خود آن ها این معبد Penang Hokkien به معنای «معبد سعادت عالی» نامیده می گردد و در واقع بلندترین معبد در آسیای جنوبی است .

منبع : safarafarin.com

شهر بالچیک بلغارستان

بلغارستان به عنوان یکی از کشورهای توریستی اروپا دارای شهرهای زیبایی است که هر کدام از این شهرهای دارای ویزگی ها و جذابیت های مخصوص به خود هستند . شهر بالچیک بلغارستان که در فاصله 42 کلومتری وارنا و 30 کیلومتر ساحل زیبای گلدن سندز واقع شده دارای سواجل فوق العاده ، جاذبه های تاریخی و زیبائی های طبیعی تحسین برانگیزی است که چشم هر بیننده ای را خیره می سازد . در این شهر گردشگران می توانند در سواحل شنا کنند ، آفتاب بگیرند و از طبیعت زیبا و آب وهوای مطبوع آن لذت ببرند.




فاصله شهر بالچیک با شهر صوفیه پایتخت بلغارستان ، حدودا 480 کیلومتر است که این مسافت را با خودرو در حدود پنج و نیم ساعت و با هواپیما در 50 دقیقه پیموده می شود . منطقه بالچیک بلغارستان قرن ها پیش از میلاد مسیح توسط سلسله تراسیان بنا نهاده شد و بعدها گروهی از اقوام یونانی در این منطقه ساکن شدند . این شهر ادوار مختلفی را پشت سر گذاشته و در دوره های مختلف تاریخی ، بخشی از قلمرو امپراتوری های یونان ، روم ، بیزانس و عثمانی بوده است . شهر بالچیک با اینکه امروزه با بهره گیری از سرمایه گذاری های متعدد به یک منطقه توریستی تبدیل شده در زمانی که بلغارستان در سال 1878 از عثمانی مستقل شد به عنوان مرکزی ثروتمند برای کشاورزی و بندری مهم برای صادرات گندم شناخته می شد و بعد از دومین جنگ بالکان در 1913 جزئی از پادشاهی رومانی شد و بعد از چند سال کشمکش در سال 1940 درست قبل از بروز جنگ جهانی دوم ، براساس پیمان کرایووا منطقه بالچیک به طور کامل توسط رومانی به بلغارستان واگذار شد .

جزیره مصنوعی یاس ابوظبی

جزیره مصنوعی یاس ابوظبی از جمله جاذبه هایی است که به دلیل داشتن درامدهای هنگفت و همچنین جذب بیشتر گردشگر در پایتخت کشور شیخ نشین امارات ساخته شده و با 25 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 20 کیلومتری ابوظبی واقع شده است این جزیره دیدنی ها ، جذابیت ها و مراکز تفریحی و سرگرمی متعددی را در خود گنجانده که هر کدام از آن ها در نوع خود کم نظیر بوده و علاقه مندان زیادی دارند . با توجه به اینکه عملیات ساخت جزیره یاس از حدود 11 سال پیش آغاز شده جنبه تاریخی ندارد و سعی دولت امارات بر این است که کلکسیونی از بهترین ها و برترین ها را در یاس جمع آوری نماید .




یکی از جاذبه های این جزیره ، شهربازی فراری ورلد یا دنیای فراری است که با حدود 200 هزار متر مربع وسعت بزرگترین شهربازی سرپوشیده موضوعی جهان لقب گرفته و سریع ترین ترن هوایی دنیا با سرعت 240 کیلومتر بر ساعت را در خود جای داده است . این مرکز تفریحی با بیش از 20 سواری مهیج در سال 2010 به بهره برداری رسیده و برای اسایش و راحتی مراجعه کنندگان امکانات رفاهی خوبی تدارک دیده است . از دیگر بخش های جذاب جزیره می توان به پارک آبی یاس اشاره نمود که با وسایل تفریحی مختلف ، سرسره های آبی مهیج و همچنین 40 بازی متنوع یکی از زیباترین و بزرگترین پارک های آبی در جهان است در پارک آبی یاس ، امواجی با ارتفاع سه متر که بلندترین امواج پارک های آبی جهان هستند ، ورزش و تفریحی بسیار هیجان انگیز و شاداب را برای شما به وجود می آورند . در این جزیره فروشگاه های زیادی برای خرید احداث شده اند و هتل های موجود در آن از بهترین و مجلل ترین هتل های امارات به شمار می آیند . در جزیره مصنوعی ابوظبی استادیوم ها و زمین های گلف متعددی ساخته شده و تفرجگاه یاس مارینا انواع امکانات تفریحی را در اختیار گردشگران قرار می دهد .

آشنایی با پارک سافاری شنزن

پارک سافاری شنزن جاذبه ای است که امکان اشنایی با دنیای حیوانات را برای گردشگران و مردم بومی فراهم می کند . این مکان در بخش شمالی شنزن ، شهر معروف چین واقع شده و انواع گونه های جانوری را در معرض دید عموم گذاشته است . در این پارک علاوه بر دیدن حیوانات می توان از نمایش هایی که حیوانات آموزش دیده اجرا می کنند لذت برد و ساعاتی مهیج را در کنار دوستان و آشنایان تجربه نمود . پارک سافاری به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شنزن بازدید کننده بسیاری دارد .




 پارک سافاری با وسعتی 120 هکتاری در کنار دریاچه شیلی واقع شده و گردشگران تور شنزن با رفتن به این پارک با انواع حیوانات و گیاهان روبرو خواهند شد که در نوع خود بسیار جذاب و دیدنی هستند . این پارک اولین باغ وحش بدون قفس در کشور چین است به طوری که حیوانات می توانند در محوطه مشخص شده آزادانه حرکت کنند و از طرفی به طرف دیگر بروند . پانداها ، زرافه ها ، فیل های آسیایی ، مرغ های ماهیخوار ، کاکل قرمز ، ببرهای سیبریایی ، فلامینگوها ، چهارپایان درنده ، انواع ببرها ، خرس ها ، گرگ ها ، شیرها ، چیتاها (یوزپلنگ ها) و ... از جمله حیواناتی هستند که در پارک سافاری شنزن یافت می شوند . این مجموعه با داشتن سدی از کوه های سرسبز در قسمت های شمالی ، درست مانند مرواریدی درخشان در میان هیاهوی شهر دیده می شود و از برترین دیدنی های شنزن می باشد .