معبد تاریخی آگوستوس آنکارا

معبد تاریخی آگوستوس آنکارا یا معبد آگوستوس و روم یکی از قدیمی ترین سایت های باستانی در پایتخت ترکیه است که قدمت ان به 25 سال پیش از میلاد مسیح برمی گردد هر چند که در طول تاریخ تغییراتی بر روی آن اعمال شده است . این معبد که با نام آنکی رانوم نیز شناخته می شود در محله حاجی بایرام آنکارا واقع شده و به برخی از دیدنی های آنکارا مانند موزه تمدن آناتولی آنکارا و حمام رومی هانزدیک می باشد . امروزه ورود به داخل معبد ممنوع بوده و گردشگران تور آنکارا فقط از بیرون می توانند شاهد این اثر تاریخی ارزشمند باشند .


 
معبد تاریخی آگوستوس آنکارا در بخش بیرونی خود 36 متر عرض و نزدیک به 55 متر طول دارد . پانزده ستون در امتداد هر دو طرف طولانی بنا تعبیه شده در حالی که طرف کوتاهتر آن هر کدام با هشت ستون تزئین شده اند . علاوه بر این 4 ستون در قسمت جلوی ساختمان و 2 ستون در بخش انتهای بنا ساخته شده اند . معبد بر روی پلتفرمی با 2 متر ارتفاع احداث شده و از بخش های مختلفی تشکیل شده است  . توجه داشته باشید که بعد از تبدیل معبد به کلیسا تغییراتی بر روی معماری آن انجام پذیرفت .



در قرن دوم بعد از میلاد مسیحیت معبد آگوستوس و روم آنکارا توسط رومی ها گسترش یافت و با افزودن بخش های مختلف و اعمال تغییرات توسط این امپراتوری ، سعی شد تا به آن شکوه و جذابیت ویژه ای بخشیده شود . این معبد تا قرن 5 و 6 میلادی بدون تغییر و به همان شکل باقی ماند اما در ادامه توسط رومی های شرقی تغییر کاربری داده و فعالیت خود را به عنوان کلیسایی ارزشمند دنبال نمود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.