مینی سیتی ، موزه ای دیدنی در آنتالیا

مینی سیتی آنتالیا موزه ای دیدنی در هوای آزاد است که بسیاری از بناهای تاریخی و مهم ترکیه را در نسخه مینیاتوری و در اندازه ای 25 برابر کوچکتر از اندازه واقعی به نمایش گذاشته است . مینی سیتی که از جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می اید در نزدیکی پارک ساحلی کنیالتی واقع شده و جاذبه ای ایده آل برای تفریحات خانوادگی می باشد . این موزه هر روزه از ساعت 8 صبح تا 7 بعد از ظهر باز می باشد و گردشگران علاقه مند می توانند در این بازه زمانی از مینی سیتی دیدن کنند .


 
از جمله بناهایی که نسخه مینیاتوری آن ها در پارک مینی سیتی آنتالیا به چشم می خورد می توان به تئاتر آسپندوس ، مسجد ایاصوفیه ، دروازه هادریان ، مسجد ییولی مناره ، کلیسای سنت نیکولاس ، کوه چیمرا ، معبد آرتمیس در افسوس و پاموک کاله هیراپولیس اشاره نمود . پارک موزه مینی سیتی که از جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد در محله ارپسویو ، بلوار دوملوپینار در کنار آکواریوم واقع شده و بیش از 85 ماکت دیدنی را در خود گنجانده است .


این پارک با ماکت های دیدنی می تواند برای ساعتی گردشگران را به خود مشغول سازد در واقع با قدم زدن در مینی سیتی شما یک سفر در زمان و کشف تاریخ ترکیه را تجربه خواهید کرد .

در مورد موزه پرا در استانبول بیشتر بدانیم

موزه پرا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول در سال 2005 میلادی افتتاح شده و در محل سابق هتل بریستول برقرار می باشد . این موزه در منطقه بی اوغلو واقع شده و میدان تکسیم در نزدیکی آن قرار گرفته است . گردشگران در تمامی روزهای هفته به غیر از دوشنبه ها می توانند از موزه پرا استانبول بازدید کنند و کلکسیونی ارزشمند از مجموعه های هنری مختلف از قبیل مجموعه نقاشی ، مجموعه ابزار اندازه گیری ، مجموعه عکس های استانبول قدیم ، مجموعه سرامیک و موزاییک را نظاره گر باشند .



 
علاقه مندان در روزهای سه شنبه تا شنبه می توانند از ساعت 10 صبح تا 7 عصر و روزهای یکشنبه از ساعت 12 الی 18 به این موزه مراجعه کنند . بلیط بازدید از این مجموعه برای بزرگسالان 20 لیر و برای مراجعه کنندگان زیر 12 سال و بالای 65 سال 12 لیر می باشد . توجه داشته باشید که بازدید از موزه پرا در روزهای جمعه از ساعت 18 الی 22 رایگان است و این مجموعه ارزشمند روز اول تعطیلات مذهبی و روز اول ژانویه تعطیل می باشد . 



ساختمان موزه Pera خود جالب و دیدنی است چرا که در سال 1893 ساخته شده و در طی بازسازی که بین سال های 2003 تا 2005 بر روی آن انجام شده نمای خارجی آن تغییر نکرده ولی فضا و دکوراسیون داخلی آن تماما بازسازی و تعمیر شده است .

ریوا از سواحل استانبول

ساحل ریوا استانبول در حاشیه دریای سیاه واقع شده و فاصله ای 40 کیلومتری تا استانبول دارد . در این ساحل محبوب آرامشی حکم فرماست که گردشگران با رفتن به آن می توانند تا ساعتی خود را از هیاهوی شهر رها سازند و از محیط آرامش بخش آن بهره ببرند . سواحل شنی این منطقه وسیع هستند و طبیعت اطراف آن زیبا می باشد . گردشگران در ریوا می توانند در میان سواحل شنی قدم بزنند ، با نشستن در کنار دریا به آوای گوش نواز آب گوش فرا دهند ، عکس هایی زیبا از طبیعت و بقایای قلعه ریوا بگیرند ، در قسمت هایی که امن هستند به شنا پرداخته و انواع ورزش های آبی را تجربه کنند .


 

ساحل ریوا که از جاذبه های گردشگری ترکیه است در فاصله 40 کیلومتری استانبول در کرانه های دریای سیاه واقع شده و عمده شهرت آن از وجود عواملی چون سواحل شنی وسیع ، طبیعت زیبا ، رودخانه های روان و فضای آرامش بخش حاکم بر آن نشات می گیرد . توجه داشته باشید که اگر چه این ساحل بسیار محبوب و ارام است اما شناگران باید مراقب موج های ناگهانی نیز باشند تا برای ان ها اتفاقی پیش نیاید .



در این ساحل چندین رستوران کوچک وجود دارد که گردشگران می توانند ناهار را در ان جا میل نمایند . غذاهای این رستوران ها علی الخصوص غذاهای ترکی آن ها بسیار خوشمزه است و طعم و مزه ان ها خوشایند می باشد . علاقه مندان در ساحل ریوا می توانند یک پیک نیک خاطره انگیز و بیادماندنی داشته باشند .

آکوا مارین ، پارک آبی استانبول

پارک آبی آکوا مارین استانبول در قسمت اروپایی شهر واقع شده و محیطی مناسب برای تفریحات هیجان انگیز فراهم نموده است و این مجموعه آبی که از تفریحات استانبول می باشد در سال 1999 تاسیس شده و با موقعیتی در ساحل جنوبی استانبول و حاشیه دریای مرمره ، قابلیت پذیرش 3 هزار نفر را به طور همزمان دارد و بازی های مهیج آن برای تمامی رده های سنی چه کودک و چه بزرگسال مناسب می باشد . این مجموعه تفریحی به صورت روباز می باشد به همین دلیل بازگشایی و شروع فعالیت آن بسته به آب و هوا دارد و معمولا از اردیبهشت تا شهریور قابل استفاده است .


 
ادامه مطلب ...

ویا سی تما پارک از تفریحات استانبول

ویا سی تما پارک در بخش آسیایی ،  از تفریحات استانبول به شمار می آید و در سال 2015 با رعایت استانداردها و نکات ایمنی به بهره برداری رسیده است . ویا سی تما پارک استانبول با بخش ها و قسمت های مختلف هر روزه پذیرای علاقه مندان است و با بازی های متنوع برای تمامی رده های سنی مناسب می باشد . تم پارک ، آکواریوم ، مرکز بازی ، بولینگ و سینما از جمله بخش هایی است که گردشگران می توانند در آن ها لحظاتی خوش را سپری کنند .


 

آکواریوم ویا سی با طولانی ترین تونل در شهر استانبول ، طیف رنگارنگ و مختلفی از موجودات دریایی در محیط طبیعی خود را در معرض دید عموم قرار داده است . 10 خط بولینگ هم برای علاقمندان به این بازی سرگرم کننده در ویا سی تما پارک ایجاد شده است .  یکی از بازی های مهیج ViaSea Tema Park استانبول ترن هوایی رد فایر است . این ترن پنجمین ترن هوایی سریع و بزرگ قاره اروپاست به گونه ای که در طی 2 ثانیه به نهایت سرعت خود یعنی 110 کیلومتر در ساعت می رسد .



مجموعه سرگرمی ویا سی تما استانبول از دوشنبه تا شنبه هر هفته از ساعت 12 آغاز به کار می کند و تا 12 شب باز می باشد اما ساعت کاری این شهربازی روزهای یک شنبه به ساعت 14 الی 24 تغییر می کند . توجه داشته باشید که علاقه مندان برای ورود به این مجموعه باید مبلغ 5 لیر را به عنوان ورودی پرداخت نمایند .

منبع :safarafarin.com