موزه قوم نگاری منطقه ای در شهر پلودیو

موزه قوم نگاری منطقه ای یکی از دیدنی های شهر پلودیو است که به عنوان یک موسسه علمی آموزشی و یک مرکز جذاب برای گردشگری فرهنگی فعالیت می کند . این موزه دیدنی در سال 1943 به طور رسمی افتتاح شده و امروزه در خانه Kuyumdzhioglu که خود از اهمیت ملی و تاریخی برخوردار بوده و بنایی به یادگار مانده از قرن نوزدهم می باشد برقرار است . گردشگران تور بلغارستان با مراجعه به موزه قوم نگاری منطقه ای پلودیو می توانند بیش از 40 هزار اثر نفیس در مورد کشاورزی ، صنایع دستی ، پارچه و لباس ، مبلمان ، آلات موسیقی ، آیتم های مذهبی و کارهای هنری دیگر را ببینند .


 

هر چند که در اواخر سال 1891 میلادی برای ساخت یک موزه قوم نگاری در پلوودیو برنامه ریزی شده بود اما تا 26 سال بعد این ایده محقق نشد . تا اینکه در سال 1917 میلادی با تلاش های یک محقق و روزنامه نگار محلی به نام Stoyu Shishkov موزه قوم نگاری منطقه ای پلودیو راه اندازی شد . در سال های 1932 - 1931 مجموعه ای از 500 آیتم به کتابخانه و موزه ملی پلودیو منتقل شد . در سال 1938 نیز به لطف شهردار وقت پلودیو با عنوان خانه موزه شهرداری احیا شد و در خانه Kuyumdzhioglu فعالیت خود را از سر گرفت . این موزه در 14 اکتبر سال 1943 به طور رسمی بازگشایی شد و شش سال بعد از خانه موزه شهرداری به موزه قوم نگاری مردم تبدیل شد . در سال 1952 یک نمایشگاه دائمی در این موزه ترتیب داده شده و به طور قابل توجهی در سال 1962 مورد اصلاح قرار گرفت .




گردشگران تور بلغارستان توجه داشته باشند که این موزه در روزهای دوشنبه تعطیل بوده و در تابستان ها از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر و در زمستان ها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر پذیرای علاقه مندان می باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.