شهر زیرزمینی کاریز از دیدنی های کیش

شهر زیرزمینی کاریز کیش در گذشته قناتی بوده که به منظور تامین آب شرب جزیره از آن استفاده می شده اما در سال 78 یک مهندس ایرانی مقیم آلمان تصمیم گرفت این قنات را به شهری زیرزمینی و توریستی تبدیل کند . قنات کیش حدود 2500 سال قدمت دارد و در عمق 16 متری زمین واقع شده است . برای تبدیل قنات به یک شهر 10 هزار متر مربعی توریستی ، دقت زیادی به کار رفته تا بافت قدیمی و تاریخی قنات حفظ شده و به بخش ها و قسمت های مختلف آن آسیبی وارد نشود .سقف شهر کاریز کیش 8 متر ارتفاع دارد که این سقف با سنگواره ، صدف و مرجان هایی پوشیده شده که بر اساس نظر کارشناسی چند صد میلیون سال قدمت دارد .


شهر زیرزمینی کاریز از دیدنی های کیش  ادامه مطلب ...

خریدی لذت بخش در امارات مال دبی

 امارات مال دبی  در سال 2005 افتتاح شده و برای ساختن آن بودجه ای بیش از 800 میلیون درهم صرف شده است . مرکز خرید امارات مال دبی که وسعتی بیش از 220 هزار متر مربع را به خود اختصاص داده علاوه بر اینکه گزینه ای مناسب برای خرید اجناس و اقلام مختلف می باشد دارای مراکز تفریحی و سرگرمی چون شهربازی سرپوشیده ، پیست اسکی ، 14 سینما و پارک برفی است که گردشگران تور دبی را تا ساعت ها سرگرم می سازد .


خریدی لذت بخش در امارات مال دبی  ادامه مطلب ...

مجموعه توریستی چالیدره مشهد

مجموعه توریستی چالیدره مشهد 160 هکتار وسعت دارد و در 17 کیلومتری مشهد در ابتدای جاده نغندر واقع شده است چالیدره که از جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می اید دارای امکانات رفاهی و تفریحی چون تله کابین ، تله سیژ ، بانجی جامپینگ ، برج گردان ، اسکله تفریحی ، کشتی تفریحی ، عکاسخانه سنتی ، اقامتگاه ، ماهیگیری ، زیپ لاین ، رستوران می باشد که بر محبوبیت این منطقه از طرقبه افزوده است . 

 

مجموعه توریستی چالیدره مشهد  ادامه مطلب ...

شهر تاریخی سالامیس در قبرس

شهر تاریخی سالامیس قبرس در 6 کیلومتری فاماگوستا واقع شده و گردشگران تور قبرس می توانند با خرابه های تاریخی این شهر عکس یادگاری بگیرند و در میان بخش های مختلف آن پیاده روی کرده و با گوشه و کنار آن آشنا گردند .  تاریخ ساخت سالامیس به 1100 سال پیش از میلاد بر می گردد و با گذشت ده ها قرن از آن زمان هنوز هم خرابه هایی از آن باقی مانده است .این شهر بارها در طول تاریخ بر اثر بلایای طبیعی و شورش آسیب دید و دوباره بازسازی شد تا اینکه بر اثر یورش تازیان و زمین لرزه های  قرن هشتم پس از میلاد ، به کلی نابود شد و ساکنان به شهر آرسینو که همان فاماگوستای امروزی است نقل مکان کردند .


شهر تاریخی سالامیس در قبرس  ادامه مطلب ...

در مورد آلانیا بیشتر بدانیم

شهر آلانیا در فاصله 138 کیلومتری آنتالیا واقع شده و از شمال به رشته کوه های توروس ، از جنوب به دریای مدیترانه ، از شرق به قاضی پاشا و از غرب به ماناوگات و سیده منتهی می شود . این شهر که در کرانه های دریای مدیترانه قرار گرفته برای تجربه تفریحات مهیج آبی مناسب بوده و اب و هوای مساعد ، محیط آرام ، طبیعت زیبا ، سواحل شنی و ابنیه تاریخی از این شهر یک مقصد توریستی مناسب ساخته است .


راهنمای سفر به آلانیا 

ادامه مطلب ...