معرفی مدیان سرخ در مسکو روسیه

میدان سرخ مسکو از برترین جاذبه های روسیه است که سالانه مورد بازدید میلیون ها گردشگر قرار می گیرد . این میدان در نزدیکی دیوار های کاخ کرملین مسکو واقع شده و با حدود 72 هزار متر مربع وسعت اصلی ترین میدان شهر مسکو می باشد . میدان سرخ روسیه در بر گیرنده بناهایی به یادگار مانده از دوران مختلف است که از مهم ترین آن ها می توان به کلیسای جامع سنت باسیل مسکو در ضلع جنوبی میدان ، ارگ کرملین در ضلع غربی میدان ، موزه تاریخی دولت و کلیسای کازان مسکو در بخش شمالی آن و مرکز خرید گام یا گوم در قسمت شرقی آن اشاره نمود . لازم به ذکر است که میدان سرخ به همراه مجموعه کرملین در سال 1990 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است .


آدرس میدان سرخ مسکو

  

تاریخچه میدان سرخ مسکو

وقوع حوادث و اتفاقات متعدد در طول تاریخ در میدان سرخ مسکو به این مکان ارزش و هویت خاصی بخشیده است به طوری که امروزه به یکی از برترین جاذبه های گردشگری روسیه برای گردشگران تور مسکو بدیل شده است . در اوایل قرن پانزدهم میلادی میدان سرخ روسیه به عنوان یک بازار در کنار کاخ کرملین ساخته شد . رفته رفته بر اهمیت این میدان افزوده شد و مکان های دیدنی مختلفی در اطراف آن بنا شد . از جمله این ساخت و سازها می توان به احداث خندقی به طول 541 متر ، عرض 36 متر و عمق 9.5 تا 13 متر برای محافظت از کرملین در قرن شانزدهم ، ساخت کلیسای جامع سنت باسیل در قرن شانزدهم ، کلیسای کازان در اوایل قرن هفدهم ، موزه دولتی تاریخ روسیه در قرن نوزدهم و آرامگاه لنین در سال 1924 اشاره نمود .


تاریخچه میدان سرخ مسکو


میدان سرخ در طول تاریخ شاهد ناملایمت ها و جنگ های متعددی بوده که یکی از مهم ترین آن ها حمله ناپلئون بناپارت در سال 1812 به مسکو و به آتش کشیدن این شهر بود . در این آتش سوزی چهره میدان سرخ تغییر کرد . این میدان بعد از انقلاب 1917 روسیه و با به روی کار آمدن شوروی شاهد رژه ها ، سخنرانی ها و تظاهرات مختلف نظامیان و مردم کمونیست بود . در این میدان رژه های زیادی به وسیله ارتش جماهیر شوروی برپا شد که از میان آن ها رژه هفتم نوامبر سال 1941 و بیست و چهارم ژوئن سال 1945 از دیگر موارد معروف تر می باشد و در تاریخ از آن ها سخنان زیادی به میان آمده است .


تور مسکو


میدان سرخ امروزی

این میدان حتی بعد از فروپاشی شوروی نیز مکانی مهم برای سران دولت روسیه بوده و هنوز هم برخی از مراسمات بزرگ چون رژه ارتش در روز‌های 9 می و روز پیروزی در این مکان برگزار می گردد . در واقع میدان سرخ روسیه با وجود جاذبه هایی چون کاخ کرملین ، کلیسای جامع سنت باسیل ، کلیسای کازان ، مقبره لنین ، موزه دولتی تاریخی روسیه ، دروازه رستاخیز ، مرکز خرید گوم . مجسمه مینین و شاهزاده پوژارسکی ، لوبنویی مستو و نقطه صفر مسکو تجربه های تکرار نشدنی زیادی را برای گردشگران تور مسکو رقم می زند . Red Square Moscow از معروف ترین جاذبه های مسکو و اماکن تاریخی روسیه به شمار می آید و امروزه میزبان تعدادی از کنسرت ها و فستیوال های بین المللی می باشد . تور روسیه خرداد زمان مناسبی برای بازدید از این میدان تاریخی است .


جاذبه های برتر مسکو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.