در مورد موزه پرا در استانبول بیشتر بدانیم

موزه پرا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول در سال 2005 میلادی افتتاح شده و در محل سابق هتل بریستول برقرار می باشد . این موزه در منطقه بی اوغلو واقع شده و میدان تکسیم در نزدیکی آن قرار گرفته است . گردشگران در تمامی روزهای هفته به غیر از دوشنبه ها می توانند از موزه پرا استانبول بازدید کنند و کلکسیونی ارزشمند از مجموعه های هنری مختلف از قبیل مجموعه نقاشی ، مجموعه ابزار اندازه گیری ، مجموعه عکس های استانبول قدیم ، مجموعه سرامیک و موزاییک را نظاره گر باشند .



 
علاقه مندان در روزهای سه شنبه تا شنبه می توانند از ساعت 10 صبح تا 7 عصر و روزهای یکشنبه از ساعت 12 الی 18 به این موزه مراجعه کنند . بلیط بازدید از این مجموعه برای بزرگسالان 20 لیر و برای مراجعه کنندگان زیر 12 سال و بالای 65 سال 12 لیر می باشد . توجه داشته باشید که بازدید از موزه پرا در روزهای جمعه از ساعت 18 الی 22 رایگان است و این مجموعه ارزشمند روز اول تعطیلات مذهبی و روز اول ژانویه تعطیل می باشد . 



ساختمان موزه Pera خود جالب و دیدنی است چرا که در سال 1893 ساخته شده و در طی بازسازی که بین سال های 2003 تا 2005 بر روی آن انجام شده نمای خارجی آن تغییر نکرده ولی فضا و دکوراسیون داخلی آن تماما بازسازی و تعمیر شده است .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.