غار تاریخی کارائین در آنتالیا

غار کارائین آنتالیا یکی از نمونه های دوران پارینه سنگی در منطقه مدیترانه است و به عنوان یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های انسان در آنتالیا مورد بازدید قرار می گیرد . این غار که از جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می آید در فاصله 27 کیلومتری شهر در روستای Yağca واقع شده و با ارتفاع 430 متری از سطح دریا اسراری از زندگی انسان ها در دوران کهن را در خود نهفته است . رای سهولت کار بازدیدکنندگان ، چراغ های پر نوری در قسمت های مختلف غار کشیده شده تا عجایب زیبای این غار شگفت انگیز بهتر دیده شود .


 
آثار یافت شده در غار کارائین در موزه ای در ورودی غار و یا دیگر موزه های ترکیه نگهداری می شوند . برخی از این اشیا تاریخی شامل ابزار شکار و زندگی - ساخته شده از عاج و سنگ - در موزه تاریخ تمدن آناتولی در معرض دید عموم قرار گرفته اند .  این غار تاریخی دارای یک ورودی می باشد که با تابش نور خورشید روشن می شود که در ادامه به 3 تالار بهم پیوسته منتهی می گردد . چندین اتاق نیز در این غار دیده می شود که دیوارهایی با طرح های عجیب و غریب دارند .



با کشف قطعه ای از یک جمجمه نئاندرتال در غار کارائین حضور انسان از اوایل سن پارینه سنگی بین 150 هزار تا 200 هزار سال قبل تایید شده و محققان تداوم سکونت انسان در این غار را حدود 25 هزار سال می دانند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.