موزه شگفت انگیز یخی در استانبول

در استانبول موارد زیادی برای دیدن وجود دارد که موزه ها بخش کوچکی از ان ها را تشکیل می دهند . یکی از موزه های شگفت انگیز این شهر موزه یخی استانبول است که در مرکز خرید فروم واقع شده و در تمامی روزهای سال پذیرای مراجعه کنندگان می باشد . این موزه با وسعتی 1400 متر مربعی در سال 2010 تاسیس شده و یخ های استفاده شده در آن از کشور سوئد و مگاپول استانبول به این مکان منتقل شده است . این موزه که از جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می آید برای اولین بار در دنیا ، در یک اقلیم گرم و معتدل به بهره برداری رسیده و سالانه علاقه مندان بسیاری را به سوی خود جذب می کند .


 
موزه Ice به عنوان یکی از جذاب ترین موزه های استانبول دارای چندین بخش می باشد که در بخش اول ، ورود ویکینگ ها به استانبول در سال 880 توضیح داده شده است و به آن اسم زیبای میکلاگارد یعنی سرزمین حفظ شده را داده اند حتی یک دست نوشته از یکی از ویکینگ ها به اسم هالودان به یک سرباز ویکینگی در ایاصوفیه یافت شده است ، در بخشی دیگر اسکاندیناوی و قطب شمال برای گردشگران تور استانبول تداعی می گردد و در بخش سوم نیز هنر یخی در روشنایی سحر انگیز با نوشیدن آب میوه رایگان همراه است . 



بازدید از موزه دیدنی Ice فرصت تجربه زمستان در روزهای گرم ، دیدن تصاویر زیبا از جانداران ، سفر به قطب شمال ، نوشیدن کافه و آب میوه در ظروف یخی ، عبور از تونل های زیبا و بررسی وقایع ورود ویکینگها به استانبول را به همراه دارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.