بازار قدیمی ادویه فروشان در استانبول

بازار مصری های استانبول در قرن هفدهم ساخته شده و از طریق مترو و تراموا در دسترس گردشگران قرار می گیرد . این بازار 85 مغازه دارد که به شکل L گرد هم امده اند و اقلامی چون انواع ادویه ، شیرینی های سنتی ، خشکبار ، خاویار ، پنیر ترکی ، آجیل ، موم عسل ، جواهر ، سوغاتی ، میوه و سبزیجات خشک ، صنایع دستی ، چای و قهوه را عرضه می کنند .این بازار به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول هر روز هفته باز می باشد و گردشگران با مراجعه به آن می توانند اقلام مورد نیاز خود را خریداری نمایند .



 

بازار ادویه استانبول که در قسمت اروپایی این شهر تاریخی قرار گرفته بازاری قدیمی و سرپوشیده است که گردشگران تور استانبول در آن می توانند از عطر و بوی انواع ادویه ها لذت برده و در صورت باب طبع بودن از این ادویه های خوش رنگ و بو برای خود و یا حتی برای سوغاتی خریداری نمایند . این بازار که به شکل L ساخته شده دارای 85 باب مغازه بوده و وقف مسجد جدید(ینی مسجد) می باشد در واقع درآمد حاصل از اجاره مغازه ها صرف تعمیر و نگهداری مسجد می شود .



این بازار که در دهه هفتاد قرن هفدهم ساخته شده در منطقه فاتح واقع شده و به جاذبه هایی چون مسجد سلیمانیه ، موزه موزائیک ، مسجد رستم پاشا ، میدان سلطان احمد و پل گالاتا نزدیک می باشد . دسترسی به این بازار راحت است و برای رسیدن به آن می توانید از ترموا و مترو استفاده کنید و در ایستگاه امینونو از قطار پیاده شده و به بازار ادویه بروید .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.