فرودگاه بین المللی اسن بوغا آنکارا

فرودگاه بین المللی اسن بوغا آنکارا یکی از اصلی ترین فرودگاه های ترکیه است که سالانه میلیون ها مسافر داخلی و خارجی با استفاده از ان جابجا می گردند . لین فرودگاه بین المللی در سال 1955 میلادی در منطقه چوبوک تاسیس شده و در سال 2009 از سوی شورای فرودگاه های بین‌المللی اروپا عنوان بهترین فرودگاه سال انتخاب شده است . طبق آمار ارائه شده در سال 2015 بیش از 12 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده نموده اند . این فرودگاه در ارتفاع 953 متری از سطح دریا واقع شده و زیر نظر اداره کل فرودگاه های ترکیه به فعالیت می پردازد .


 
فرودگاه بین المللی اسن بوغا آنکارا دارای دو باند 3750 متری از جنس آسفالت است و ترمینال های جدید داخلی و خارجی که در سال 2006 افتتاح شده اند با ظرفیت 10 میلیون مسافر در سال ، 168 هزار متر مربع وسعت دارند و پارکینگی با مساحت 108 هزار متر مربع در آن ساخته شده است . Esenboğa دارای 129 کانتر چک این ، 38 کانتر پاسپورت ، ۳۸ پله برقی ، 33 آسانسور ، 5200 متر مربع محوطه‌ فودکورت ، سالن استراحت ، خدمات پزشکی ، امکانات ویژه معلولین و باجه های پستی می باشد . 



فرودگاه اسن بوغا یا فرودگاه بین المللی آنکارا با بیش از 60 سال سابقه در برگزاری پروازهای داخلی و خارجی یکی از پر ترافیک ترین فرودگاه های ترکیه است و سالانه میلیون ها مسافر از طریق آن جابجا می گردند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.