شهر کوریون باستانی در لیماسول

لیماسول به عنوان یکی از شهرهای توریستی جزیره قبرس دارای جاذبه های تاریخی متعددی است که شهر کوریون باستان در لیماسول یکی از مهمترین آن هاست . این شهر باستانی که امروزه به عنوان یک سایت باستان شناسی ارزشمند شناخته می شود در سواحل جنوب غربی قبرس ، در فاصله 4 کیلومتری روستای Episkopi و 18 کیلومتری لیماسول واقع شده و به سبب اهمیت تاریخی که دارد هر ساله میزبان گردشگران و علاقه مندان به تاریخ از سراسر جهان می باشد . این شهر که از جاذبه های گردشگری قبرس به شمار می اید در قرن دوازدهم قبل از میلاد مسیح توسط Argives تاسیس شده است .



 
بر اساس شواهد و مدارک اولین دوره زندگی در این منطقه در دوره نوسنگی (5500-3900 قبل از میلاد مسیح) بوده است در حالی که طی حفاری های باستان شناسی و مطالعه خرابه های به جای مانده در این شهر ، دوره زندگی در آن را به اواسط و اواخر عصر برنز مرتبط می سازد .

اولین حفاری های اصولی در شهر کوریون که از جاذبه های گردشگری لیماسول محسوب می گردد در سال 1933 توسط موزه پنسیلوانیا آغاز شد و تا سال 1954 ادامه داشت البته در بین این دوره با شروع جنگ جهانی عملیات کاوش با وقفه همراه بود . بین سال های 1974 و 1979 یک نهاد امریکایی به مطالعه و کشف در این شهر پرداخت . در سال 1975 تا 1998 یک موسسه قبرسی طی کاوش هایی که در شهر باستانی کوریون انجام داد آثاری چون آگورا ، خانه گلادیاتورها ، کلیسای کوچک در کنار استادیوم و قصر سلطنتی را از دل خاک خارج نمود .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.