معرفی مقبره پادشاهان در قبرس

مقبره پادشاهان در قبرس به سبب قدمت و جذابیت هایش در سال 1980 به عنوان بخشی از پارک باستان شناسی کاتو در فهرست سایت های میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . این مجموعه تاریخی که در فاصله 2 کیلومتری شمال بندر پافوس و غرب جزیره قبرس قرار گرفته شامل مقبره های زیرزمینی متعددی است که به ‌صورت مستقیم در دل سنگ ‌های مستحکم کنده ‌شده اند . مقبره پادشاهان که از جاذبه های گردشگری قبرس به شمار می اید از 8 مقبره تشکیل شده تا با وجود قرن ها قدمت تا کنون حفظ شده اند هر چند که در گذر زمان برخی از قسمت های این مجموعه مورد غارت و تخریب قرار گرفته و در بخش هایی از ان نیز تغییراتی حاصل شده است .



 

مقبره پادشاهان شامل مجموعه ای از مقبره های زیرزمینی و اتاق های مورد استفاده توسط ساکنان نی پافوس ((Nea Pafos در دوران هلنیستی (Hellenistic) و رومی است که مربوط به قرن سوم قبل از میلاد تا قرن سوم بعد از میلاد می باشند . تعدادی از مقبره ها به طور استادانه ای با سبک معماری فوق العاده ، دیوارهای تزئینی و ستون های حکاکی شده سنگ جامد آراسته شده اند که بر شکوه و جذابیت این مجموعه می افزایند . گردشگران تور قبرس با ورود به این مقبره ها به سبب معماری تاثیر گذارشان احساس پا گذاشتن در یک گورستان زیرزمینی را نخواهند داشت چرا که این مجموعه با تزئینات داخلی بیشتر به خانه شباهت دارد تا یک مقبره .




مجموعه Tombs of the Kings به عنوان یکی از دیدنی های پافوس در تمامی روزهای سال به جز روز کریسمس ، روز سال نو و عید پاک باز می باشد . بلیط ورودی به مقبره تاریخی پادشاهان در پافوس 2.5 یورو است و اگر گردشگران به صورت گروه هایی با بیش از 10 عضو به این مکان مراجعه کنند از تخفیف 20 درصدی برای تهیه بلیط بهره مند می گردند .

منبع : safarafarin.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.