در بلغارستان آب و هوا چگونه است ؟

بلغارستان به عنوان کشوری اروپایی مملو از کوه های بلند و صخره های سنگی است و از  پنج منطقه آب و هوایی منطقه قاره ای ، منطقه انتقالی ، منطقه قاره ای-مدیترانه ای ، منطقه دریای سیاه و منطقه آلپ تشکیل شده است . آب و هوای بلغارستان با توجه به منطقه نسبتا کوچک این کشور ، متغیر ، چهار فصل ، پیچیده و پویا بوده و کوه ها و دره های بلغاری به عنوان مانع یا کانال برای توده های هوا عمل می کنند. بالاترین درجه حرارت در سرزمین های پایین و مناطق تپه ای در ماه ژوئن است در حالی که در کوه های بالاتر گرم ترین ماه آگوست می باشد .


 
بلغارستان ، قسمت جنوبی منطقه آب و هوایی قاره ای با بخشی کوچک در جنوب منطقه آب و هوایی مدیترانه را اشغال می کند اما به سبب جریان راحت توده های هوای قاره ای به دشت های دانوب شرایط آب و هوایی قاره ای بر این کشور غالب است . نفوذ قاره ای که در طول زمستان قوی تر است فراوانی بارش برف را به همراه دارد و با نفوذ مدیترانه ای در نیمه دوم تابستان آب و هوای گرم و خشک بر بلغارستان حاکم می گردد . میانگین دمای سالانه در بلغارستان 10.6 درجه سانتیگراد است و از 2.9 درجه سانتیگراد زیر صفر در قله Musala تا 13.9 درجه در شهر ساندانسکی متغیر می باشد .



اکثر قسمت های بلغارستان در ماه های ژوئن و آگوست دچار خشکسالی می گردند . برف به مدت 30-20 روز در سرزمین های پایین و تا 9 ماه در بالاترین کوه ها بر زمین دیده می شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.