غار ماگورا ازدیدنی های بلغارستان

غار ماگورای بلغارستان در گذشته های دور مکانی برای اقامت انسان ها بوده و نقاشی های کشف شده در آن نشاندهنده رویدادهای مهم جامعه در ان زمان می باشند . این غار تاریخی در 25 کیلومتری شهر بلوگرادچیک واقع شده و بیش از 2.5 کیلومتر طول دارد و میانگین دمای سالانه غار 12 درجه سانتیگراد و حداکثر میزان رطوبت آن 80 درصد می باشد. غار تاریخی ماگورا بر تپه سنگ آهک ربیشا در ارتفاع 461 متری از سطح دریا تشکیل شده و مورفولوژی (morphology) غار شامل یک گالری اصلی با شش سالن مختلف و سه گالری جانبی در اطراف آن است .


 
 این غار که از جذاب ترین دیدنی های بلغارستان در بخش شمال غربی این کشور می باشد دارای نقاشی های دیواری متعددی است که قدمت به تصویر کشیدن ان ها به 8 تا 10 هزار سال پیش بر می گردد . این نقاشی ها بیش از 750 عدد هستند که در 375 متری زیر زمین قرار گرفته اند به منظور حفاظت از این یادگاران دوران ماقبل تاریخ دسترسی به آن ها محدود شده است . گالری اصلی این غار دارای 6 اتاق در اندازه های مختلف است که بزرگترین آن ها با نام سالن آرک 128 متر طول ، 58 متر عرض و 21 متر ارتفاع دارد . در این سالن طاق های طبیعی ، استالاکتیت ها و استالاگمیت هایی تماشایی به شکل صنوبر ، پایپ ارگان ، شهر شرقی و کاکتوس به چشم می خورند که بسیار دیدنی و جذاب هستند .


جالب است بدانید که کاج افتاده بزرگترین استالاگمیت کشف شده در غارهای بلغاری در غار باستانی مگورا واقع شده و بیش از 11متر طول و 6 متر قطر دارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.