منطقه حفاظت شده پیرین در بلغارستان

منطه حفاظت شده یا پارک ملی پیرین بلغارستان در نزدیکی شهر بانسکو قرار گرفته و دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوری می باشد. این پارک در ارتفاع 950 تا 2914 متری پراکنده شده و با زیبائی ها و چشم اندازهای نفسگیر چشم هر بیننده ای را خیره می سازد .این منطقه حفاظت شده بخش بزرگی از کوه های پیرین در جنوب غربی بلغارستان را به خود اختصاص داده و یکی از سه پارک ملی موجود در این کشور اروپایی می باشد .



 
همانگونه که بیان شد پارک ملی پیرین بلغارستان در قسمت جنوب غربی این کشور واقع شده و در 18 نوامبر سال 1962 به عنوان پارک ملی و منطقه ای حفاظت شده به منظور نگهداری از اکوسیستم های طبیعی و مناظر طبیعی با جوامع گیاهی و حیوانی و زیستگاه آن ها معرفی گردید . این منطقه که پارک ملی Vihren نیز نامیده می شود در زمان تاسیس فقط 67.36 کیلومتر مربع را پوشش می داد اما به مرور بر وسعت ان افزوده گردید تا اینکه امروز 403.36 کیلومتر مربع را در قلمرو خود جای داده است . پارک ملی Pirin در سال 1983 میلادی به فهرست سایت های میراث جهانی یونسکو اضافه شد . 



پیرین درون منطقه ای با آب وهوای مدیترانه قاره ای قرار دارد و بخش های بالاتر آن به دلیل ارتفاع از آب و هوای آلپی برخوردار می باشند . این منطقه غالبا در اواخر پاییز و زمستان ، دارای بارندگی های مکرر و زیاد است و ماه های تابستان معمولا گرم و خشک می باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.