دولما باغچه از باشکوه ترین کاخ های عثمانی در استانبول

کاخ دولما باغچه استانبول به عنوان یکی از زیباترین و باشکوه ترین کاخ های عثمانی در قسمت اروپایی این شهر واقع شده و دکوراسیون داخلی و معماری فوق العاده آن از نقاط قوت آن به شمار می اید . این کاخ که از برترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می گردد به سبک باروک ، روکوکو و نئوکلاسیک همراه با ترکیبی از معماری سنتی عثمانی در وسعتی 45 هزار متر مربعی ساخته شده و دارای 285 اتاق ، 46 سالن ، 6 حمام و 68 توالت می باشد .


 
این کاخ بعد از اینکه عبدالمجید یکم احساس نمود کاخ توپکاپی شکوه و تجمل سابق را ندارد به دستور این سلطان عثمانی بین سال های 1843 و 1856 بنا شد تا محلی برای زندگی سلطان عبدالمجید و سلاطین بعدی باشد . کاخ دولما باغچه استانبول با بیش از 150 سال قدمت و بخش های دیدنی مختلف 600 متر طول دارد و در امتداد ساحل شرقی بسفر گسترده شده است . جالب است بدانید که اسباب و لوازم این کاخ مثل پرده ها ، مبلمان ، قالی های ابریشمی از گذشته تا کنون به خوبی حفظ و نگهداری شده اند . 



کاخ دلمه باغچه ترکیه با سالن بزرگ و با شکوه اش که 56 ستون دارد نمونه ای از شگفتی های معماری در استانبول است و برای گردشگرانی که به تاریخ و تمدن عثمانی علاقمند می باشند مکانی جذاب و ایده آل خواهد بود . بزرگترین لوستر کریستال بوهمی جهان که هدیه ای از جانب ملکه ویکتوریا اول می باشد با 750 حباب و وزنی معادل 4.5 تن در سالن تشریفات قصر قرار دارد که بسیار دیدنی است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.