قلعه قرون وسطایی لارناکا

در گذشته ها برای حفاظت از شهرها در برابر هجوم دشمنان قلعه های مستحکمی ساخته شده که بعد از گذشت قرن ها امروزه این قلعه ها به جاذبه هایی دیدنی تبدیل شده اند . در قبرس نیز چندین قلعه قرون وسطایی وجود دارد که قلعه لارناکا یکی از ان هاست . این قلعه در ساحل معروف فینیگودز (Foinikoudes) یا خیابان درختان نخل واقع شده و به اسکله لارناکا و همچنین تفرجگاه ساحلی این شهر نزدیک می باشد. اطلاع دقیقی از زمانی که قلعه معروف لارناکا برای اولین بار ساخته شد در دسترس نیست اما تحقیقات باستان شناسی انجام شده در اطراف قلعه بیانگر این هستند که ساخت و ساز اولیه در اواخر قرن دوازدهم آغاز شده است .


 
این قلعه که از جاذبه های گردشگری قبرس به شمار می آید با قدمتی چند صد ساله امروزه با کاربری موزه فعالیت می کند و هر ساله هزاران گردشگر از یافته های باستان شناسی که در این قلعه نگهداری می گردد بازدید می کنند .  شهر لارناکا در طی قرون وسطی از اهمیت بسیاری برخودار شد و پس از اینکه ژنوئوس بندر اصلی کشور قبرس (فاماگوستا) را اشغال کرد نیاز به یک شهر بندری جدید شدیدا احساس شد . خیلی زود لارناکا یکی از بنادر اصلی پادشاهی قبرس شد و قلعه ای به منظور حفاظت از شهر و بندر در آن ساخته شد . بین سال های 1398-1382 میلادی در زمان سلطنت جیمز اول ، قلعه کوچکی که در نزدیکی بندر بنا شده بود به قلعه ای معروف تر ارتقا یافت .



در این قلعه چندین اتاق وجود دارد که در اتاق غربی عتیقه جات مربوط به اوایل مسیحیت ، بیزانس و قرون وسطی نگهداری می شود ، نقاشی های دیواری بیزانتین در اتاق مرکزی گنجانده شده و سفالگری قرون وسطی ، ظروف و سلاح ها اتاق شرقی را اشغال نموده اند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.