درباره دریاچه موگان در آنکارا

در شهر آنکار اماکن دیدنی متنوعی وجود دارد که برخی از ان ها با ویژگی های جذاب خود از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند . یکی از این اماکن دیدنی برای تعطیلات آخر هفته ،  دریاچه موگان انکارا است که در فاصله 25 کیلومتری مرکز شهر آنکارا در میان مرزهای منطقه گلباشی واقع شده و از سال 1990 میلادی به عنوان یک منطقه ویژه زیست محیطی تحت حفاظت قرار گرفته تا از وارد شدن آسیب به آن جلوگیری گردد . این پارک شامل رستوران ها ، قهوه خانه ، امکانات کمپینگ ، مناطقی برای فعالیت های ورزشی ، پیک نیک و بازی و یک خانه پرندگان می باشد .


 
ارتفاع سطح آب در دریاچه موگان آنکارا با توجه به سطح دریا حدود 972 متر است و مساحت سطح دریاچه حدود 5.61 کیلومتر مربع می باشد . این دریاچه دیدنی دارای 14 کیلومتر طول محیطی با 11 کیلومتر طول و عرض متوسط 500 متر می باشد همچنین در فصول پر بارش متوسط عمق دریاچه به 5 متر نیز می رسد . در طول فصول بارانی ، سطح آب فراتر از یک سطح خاص گشته و آب به نزدیکی دریاچه ایمیر که در فاصله حدودا 3 کیلومتری شمال شرق این دریاچه واقع شده می رسد . با توجه به گزارشات در سیل 1910 دریاچه موگان و دریاچه ایمیر به طور موقت با هم ادغام شدند . 



در سال 2001 شهرداری شهری آنکارا در ساحل غربی دریاچه منطقه ای تفریحی با نام پارک موگان آنکارا با بیش از 600 هزار متر مربع احداث نموده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.