مسجد قدیمی اهی الوان در آنکارا

در کشور ترکیه مساجد تاریخی و قدیمی متعددی وجود دارد که امروزه به سبب قدمت و معماری جذاب مربوط به ادوار گذشته به شهرت جهانی رسیده اند . شهر آنکارا نیز از این امر مستثنی نبوده و دارای چند مسجد قدیمی می باشد . یکی از این اماکن مقدس مسجد اهی الوان انکارا می باشد که در نیمه دوم قرن چهاردهم ساخته شده و به عنوان یادگاری از دوره سلجوقی مورد بازدید گردشگران تور آنکارا قرار می گیرد . این مسجد که از جاذبه های گردشگری ترکیه می باشد به تعدادی از دیدنی های آنکارا چون موزه تمدن آناتولی ، مسجد ینی جناب احمد ، ارگ آنکارا ، ستون ژولیون و تئاتر رومی آنکارا نزدیک بوده و این اماکن در شعاع یک کیلومتری مسجد قرار گرفته اند .


 

مسجد اهی الوان آنکارا در سال 1382 میلادی توسط محمد بیگ بنا شد و چند سال بعد در 1413 به دستور محمد چلبی مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفت . قسمت بیرونی این مسجد بسیار ساده است و نمونه ای از مساجد چوبی دوره سلجوقی می باشد . این مسجد که از جاذبه های گردشگری آنکارا می باشد در خیابان کویون پازاری واقع شده و دارای 12 ستون چوبی به صورت نامنظم بر زیر سقف می باشد . این ستون های زیبا از ساختارهای بیزانس و روم در منطقه جمع اوری شده و در ساخت این مسجد مورد استفاده قرار گرفته اند .


 

مسجد Ahi Elvan دارای یک مناره می باشد که در قسمت جنوب غربی آن واقع شده است . مسجد اهی الوان ترکیه به شکل مستطیل ساخته شده و دیوارهای آن از جنس خشت و سنگ می باشد . اگر قصد دارید به شهر تاریخی و زیبای آنکارا سفر کنید سعی کنید بازدید از این مسجد را در برنامه تفریحی خود قرار دهید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.