در مورد حمام خرم سلطان ایاصوفیه بیشتر بدانیم

جاذبه های تاریخی استانبول چیزی نیست که به راحتی بتوان از کنارش گذر کرد و به بازدید از ان ها نرفت . حمام خرم سلطان استانبول یکی از این جاذبه هاست که در منطقه فاتح واقع شده و قدمت ان به قرن شانزدهم بر می گردد . گردشگران تور استانبول هر روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب می توانند به این حمام مراجعه نموده و علاوه بر دیدن زوایای مختلف آن ، با انتخاب یکی از پکیج های ارائه شده از این حمام لوکس سنتی استفاده کنند .



 

حمام خرم سلطان استانبول در میدان سلطان احمد قرار گرفته و در سال 1556 میلادی به دست معمار برجسته عثمانی ، سنان ساخته شده است . این حمام به عنوان یکی از لوکس ترین حمام های سنتی در استانبول دارای بخش های جداگانه برای خانم ها و آقایان ، دالان های شاهانه و اطاق های چوبی است . توجه داشته باشید که بخش مربوط به آقایان در قسمت شمالی و بخش متعلق به بانوان در قسمت جنوبی این حمام قرار گرفته است همچنین ورودی مردان در شمال ساختمان و ورودی خانم ها در غرب این بنا واقع شده است . 



حمام خرم سلطان به درخواست همسر سلطان سلیمان عثمانی در منطقه تاریخی و دیدنی فاتح ساخته شده و امروزه به عنوان جاذبه ای توریستی مورد بازدید گردشگران تور استانبول قرار می گیرد . این حمام تاریخی بین مسجد سلطان احمد (مسجد آبی) و ایاصوفیه واقع شده و معماری زیبای این حمام می تواند چشم هر بیننده ای را خیره سازد .

منبع : safarafarin.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.