پارک زیبای گلخانه در استانبول ترکیه

پارک زیبای گلخانه در استانبول ترکیه در کنار کاخ توپکاپی که خود از برترین جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می آید واقع شده و با قرارگیری در منطقه امینونو دسترسی راحتی دارد . در پارک گلخانه استانبول درختانی سر به فلک کشیده و گل های زیبا به چشم می خورند که بر جذابیت آن افزوده اند . در واقع گلخانه یک پارک شهری قدیمی است که قدمت ان به زمان امپراتوری عثمانی بر می گردد . اگر به استانبول سفر کردید حتما برای استراحت و استفاده از هوای آزاد سری به این پارک بزنید .

 
 در ابتدا پارک گلخانه استانبول فقط شامل منطقه‌ تفریحی ، چند قهوه خانه و زمین های بازی بود و بعدها یک باغ وحش کوچک نیز در آن تاسیس شد . جالب است بدانید که اولین مجسمه‌ آتاتورک در سال 1926 در این پارک بنا شد . موزه تاریخ علم و تکنولوژی در اسلام که از دیدنی های استانبول محسوب می گردد در سال 2008 در بخش غربی این پارک به بهره برداری رسیده و از بحش های جذاب و دیدنی آن می باشد .



گردشگران تور استانبول در این پارک می توانند در زیر درختان و مسیرهای مختلف پیاده روی کنند ، در قسمت شمال شرقی آن از چشم انداز بی نظیر بسفر ، دریای مرمره و جزایر پرنس لذت ببرند ، در طول فستیوال گل لاله‌ استانبول نظاره گر انواع لاله های رنگین باشند ، از ماه آوریل تا اوت بر بالای درختان چنار لک لک ها را تماشا کنند ، عطر گل ها را استشمام کنند و از استخر بزرگ آن ، فواره ها و حوضچه‌ ماهی ها دیدن کنند ،
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.