اسپلیت ، دومین شهر بزرگ کرواسی

شهر اسپلیت در کرواسی یکی از مقاصد گردشگری عالی در این کشور است و با زیبائی ها و جذابیت های خود می تواند تمامی گردشگران را راضی سازد . اسپلیت که بعد از زاگرب بزرگترین شهر کشور کرواسی است در قسمت جنوبی آن واقع شده و مساحتی بالغ بر 79 کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است . این شهر بندری مهم در کرانه های دریای مدیترانه است و سالانه مسافران زیادی بین این بندر و جزایر و شهرهای اطراف جابجا می شود .در امد مردمان این شهر معمولا از راه صنایع کشتی سازی ، غذایی ، شیمیایی ، پلاستیک ، نساجی و کاغذ به دست می اید اما نباید تاثیر گردشگری را در اقتصاد این شهر نادیده گرفت .  


 
جاذبه های گردشگری کرواسی در شهر اسپلیت
در شهر اسپلیت کرواسی اماکن تاریخی و فرهنگی متعددی برای بازدید وجود دارد که گردشگران تور کرواسی می توانند بخشی از زمان خود را به این دیدنی ها اختصاص دهند . از معروف ترین جاهای دیدنی کرواسی در اسپلیت می توان به کاخ رومی امپراتور دیوکلتیان (Diocletian's Palace) اشاره نمود که در قرن چهارم میلادی به سبک معماری رومی ساخته شده و در سال 1979 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . کلیسای جامع سنت دومیناس (cathedral of saint domnius) از دیگر جاذبه هایی است که بازدید از آن به گردشگران پیشنهاد می گردد این کلیسا در قرن 4 بعد از میلاد ساخته شده و ترکیبی بسیار زیبا از معبد رومی و کلیسای کاتولیک ارائه می دهد این کلیسا مجموعه ای باشکوه از مقبره‌ امپراتوری رومی است که از یک برج با ناقوس‌های متعدد تشکیل شده است .


آب و هوای شهر اسپلیت کرواسی
اسپلیت دارای آب و هوایی گرم و معتدل است و تابستان های این شهر نسبتا خشک و زمستان های آن معتدل و مرطوب است . میانگین بارندگی اسپلیت 820 میلی متر است و ماه جولای با میانگین دمای حدود 30 درجه سانتیگراد گرم ترین ماه سال و ژانویه با میانگین دمای حدود 5 درجه سانتیگراد سردترین ماه سال در شهر زیبای اسپلیت می باشد همچنین ماه نوامبر با بارشی نزدیک به 113 میلی متر و 12 روز بارانی مرطوب ترین ماه سال و زمستان مرطوب ترین فصل سال محسوب می گردد . اسپلیت سالانه بیش از 2600 ساعت آفتاب دریافت می کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.