برج خلیفه در دبی

برج خلیفه در دبی از جمله بناهایی است که رکوردهای بسیاری از خود به جای گذاشته و با 828 متر بلندی لقب مرتفع ترین برج جهان را از ان خود نموده است . برج خلیفه که از برترین جاذبه های گردشگری دبی به شمار می اید در سال 2010 تاسیس شده و برای تجهیزات داخلی ان از سیستم های پیشرفته و به روز استفاده شده است . آدریان اسمیت و شرکت SOM آمریکا برای طراحی این برج از معماری اسلامی و طبیعت صحرا الهام گرفته و یکی از شگفت انگیزترین سازه های جهان را در دبی خلق نموده اند .



برج خلیفه به عنوان یکی از دیدنی های دبی در 163 طبقه ساخته شده و بیش از هزار واحد آپارتمان ، ۴۹ طبقه اداری ، ۴ استخر و یک کتابخانه را در خود جای داده است طبقات اولیه این برج به هتل آرمانی اختصاص داده شده است . این برج از سه بخش پایینی ، میانی و بالایی تشکیل شده‌ که هر کدام از ان ها به گونه ای طراحی شده اند تا در برابر جریان باد و همچنین تغییرات فشار و دما مقاوم باشند .



بلندترین سازه جهان ، بلندترین آسانسور باری جهان ، دارا بودن آسانسور با بیشترین مسافت طی شده و سریعترین آسانسور جهان ، بزرگترین سکوی مشاهده برای تماشای نمای بیرون برج ، بزرگترین سکوی مشاهده برای تماشای نمای بیرون برج ، بلندترین مسجد جهان درطبقه ۱۵۸ ، مرتفع ترین استخر شنای جهان در طبقه ۷۶ و بلندترین رستوران جهان در طبقه 122 از جمله رکوردهایی است که برج خلیفه در دبی به ثبت رسانده است .

منبع : safarafarin.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.