کاخ بزرگ پادشاهی بانکوک

کاخ بزرگ پادشاهی بانکوک با بخش های مختلف هر روزه پذیرای مراجعه کنندگان است و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری تایلند به شمار می آید . کاخ بزرگ یا گرند پالاس در قرن هجدهم میلادی در مرکز شهر ساخته شده و تا مدت ها محل زندگی پادشاهان تایلند بوده است . این مجموعه دارای ساختمان های متعدد ، سالن ها ، موزه ، کاخ های تابستانی ، مجموعه فضای سبز ، معبد ، باغ و حیاط می باشد و قیمت بلیط ورودی به آن برای هر نفر 500 بات است . به منظور محافظت از کاخ در برابر حمله دشمنان و شورش های احتمالی دیواری به طول 1900 متر این مجموعه را احاطه کرده است .



کاخ بزرگ بانکوک با وسعتی بالغ بر 215 هزار متر مربع در مرکز شهر بسیار خیره کننده و چشمگیر است و از معروف ترین بناهای تایلند و دیدنی های بانکوک به شمار می آید . این کاخ در سال 1782 میلادی به دستور رامای اول به عنوان مرکز دولت و محل اقامت او ساخته شده است .



در واقع کاخ بزرگ مجموعه ای است از ساختمان های متنوع که برخی از آن ها به سبک سنتی تایلندی و برخی دیگر نیز با بهره گیری از سبک اروپایی ساخته شده اند . این کاخ با قدمتی بیش از 230 سال به منظور اقامت پادشاهان تایلند ، عوامل دربار و مجریان دولت بنا نهاده شد و بعد از اینکه پادشاهان محل زندگی خود را به مکانی دیگر انتقال دادند این مجموعه با شکوه و عظمت وصف نشدنی به جاذبه گردشگری تبدیل شد .

منبع : safarafarin.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.