مسجد باشکوه جمیرا در دبی

با اینکه مساجد موجود در شهر دبی به مانند مساجد استانبول قدیمی نبوده و از شاهکارهای معماری به شمار نمی آیند ولی چند نمونه از مساجد این شهر نیز به سبب معماری زیبا و ظرافت های به کار رفته در تزئینات درونی شهرت یافته و در میان جاذبه های گردشگری دبی به چشم می خورند . یکی از این مساجد ، مسجد جمیرا دبی است که به سبک معماری اسلامی بنا شده و مواد به کار رفته در ساخت آن از نوع مصالح سنگی با کیفیت می باشد همچنین شکل های زیبای هندسی به گنبد و دو مناره این مسجد جذابیت ویژه ای بخشیده است .




 مسجد جمیرا به عنوان یکی از دیدنی های دبی ، دارای گنبدی بزرگ به ارتفاع 16 متر و دو مناره زیبا به ارتفاع تقریبی 40 متر می باشد منبر این مسجد نشانه هایی از معماری اسلامی را به نمایش گذاشته و نمای مسجد نیز با سنگ های با کیفیت به رنگ کرمی متمایل به صورتی جلوه داده شده است .



در واقع معماری اسلامی و کلاسیک این مسجد از اولین دوران طلایی اسلام که فرمانروایی مصری حکمرانی این شهر را بر عهده داشت به یادگار مانده است .  بازدید کنندگان در هنگام مراجعه به این مکان مقدس باید قوانین مربوط به پوشش را رعایت نمایند . در زمان غروب خورشید مسجد جمیرا بسیار دیدنی است چرا که این مکان به دلیل چراغانی ها و نورپردازی های خاص در این زمان باشکوه خواهد بود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.