پارک ملی پنانگ با طبیعتی بکر و خیره کننده

با اینکه پارک ملی پنانگ بیش از 2500 هکتار وسعت دارد اما به عنوان کوچکترین پارک ملی موجود در مالزی شناخته شده و دارای طبیعتی بکر و خیره کننده می باشد . پارک ملی پنانگ یا تامان نگارا پولائو پینانگ دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوری است و با چشم اندازهایی زیبا و چشم نواز از بهترین نقاط پنانگ برای عکاسی می باشد . این منطقه در سال 2003 به عنوان پارک ملی معرفی شد و تا قبل از آن نیز به عنوان جنگلی حفاظت شده با نام پانتای آچه مورد بازدید گردشگران تور مالزی قرار می گرفت . 




دریاچه فصلی با وسعتی حدود 2.77 کیلومتر مربع ، صخره های مرجانی ، مناطق جنگلی و ساحلی بکر ، چشم اندازهایی زیبا ، فانوس دریایی با بیش از 130 سال قدمت ، محل تخمگذاری لاک پشت های سبز و زیتونی در امتداد سواحل شنی و تمیز پانتای کراچوت ، سوژه های بکر برای عکاسی و حیات وحش متنوعاز جمله جاذبه هایی است که بازدیدکنندگان در پارک ملی پنانگ می توانند شاهد باشند .



 در منطقه حفاظت شده تامان نگارا پولائو پینانگ بیش از 417 گونه گیاه و 143 گونه جانور وجود دارد . این پارک ملی زیستگاه 46 گونه از پرندگان از قبیل شاه ماهی های نوک لک لکی ، چارخوهای سینه سفید و حواصیل های بزرگ است و برخی از بهترین درختان سخت چوب ، به خصوص از گونه های شورئا ، از قبیل مرانتی و مراوان بارو در اینجا یافت می شوند . همچنین انواع مختلفی از گیاهان کوزه ای ، ارکیده های وحشی ، قارچ ها و گیاهان داروی نیز در این پارک یافت می شود . از میان حیوانات این پارک می توان به دلفین ها ، سمورها ، لاک پشت ها ، لاک پشت منقار دار و میمون ها اشاره کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.