معبد تین هو مالزی

معبد تین هو مالزی از جمله جاذبه هایی است که در دهه های اخیر در کوالالامپور بنا شده تا به عنوان محلی برای عبادت و انجام مراسمات مذهبی مورد استفاده قرار گیرد . معبد تین هو کوالالامپور مختص چینی های ساکن در این شهر است و حدود 6700 متر مربع وسعت دارد . این معبد ئر مدت زمانی 6 ساله با اختصاص بودجه ای 7 میلیون رینگیتی بر فراز تپه های رابسون ساخته شده و همانند دیگر معابد چینی برای ساخت آن از سبک معماری چینی و رنگ های نارنجی ، زرد و قرمز استفاده شده است . کنده کاری های فوق العاده ، ستون های زیبا ، مجسمه ها و تندیس های خدایان به این معبد جذابیت ویژه ای بخشیده اند که بسیار دیدنی است .



داخل معبد تین هو مالزی سه مجسمه بزرگ با سه خدای اصلی روبروی در ورودی قرار دارد که اولی خدای ثروت ، دومی خدای قدرت و سومی خدای سلامت است . سکوهای کوچکی روبروی هر خدا قرار دارد که مردم به نوبت بر روی آن ها زانو زده و در حالی که چهار عود در دست دارند به دعا می پردازند . ستون های معبد تین هو مالزی را به رنگ قرمز ساخته و نقاشی کرده اند که وارد شوندگان آن را خوش یمن می پندازند با این ستون ها نماد هایی از معماری جدید و قدیم در این معبد ارائه داده شده است . این معبد دارای تالارهایی چند منظوره با سقف طلایی و ردیف هایی از فانوس های آویخته می باشد .



فروشگاه هدایا و سوغاتی ، سالن عبادت ، سالن گردهمایی ، معبد باغ گیاهان دارویی چینی ، چشمه آرزوها ، برکه لاک پشتان ، یک مجسمه بزرگ و دوازده مجسمه از حیوانات طالع بینی چینی از دیگر دیدنی های معبد تین هو هستند که برای هر گردشگر تور کوالالامپور می توانند جذاب باشند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.