پورا براتان از معابد بالی

اکثر مردمی که در بالی زندگی می کنند پیرو دین هندوئیسم هستند لذا برای این افراد معابد متعددی در بالی به منظور عبادت و دعا و همچنین تامین نیاز معنوی ساخته شده است . معبد پورا براتان بالی از مکان های مقدس این جزیره است که سالانه میزبان آیین ها و مراسم های مختلف می باشد . این معبد که از جاذبه های گردشگری بالی می باشد در نیمه اول قرن هفدهم در کنار دریاچه براتان بنا شده و با پس زمینه ای از دریاچه بزرگ و طبیعت فوق العاده تصویری زیبا و تحسین برانگیز خلق نموده است .




معبد پورا اولون دانو براتان یا معبد پورا براتان بالی در سال 1633 ساخته شده و با قرار گیری در مجاورت Bedugul ، ارتفاع آن از سطح آب دریا تقریبا 1200 متر می باشد قابل توجه است که منطقه ای که این معبد در آن قرار گرفته دارای آب و هوای استوایی سرد است . به دلیل موقعیت پورا براتان در کنار دریاچه در هنگام بالا آمدن سطح آب به نظر می رسد که معبد در آن شناور است .



 امروزه مردم بالی اکثرا مراسم مخصوص خدای آب ، دریاچه و رودخانه را به افتخار "دوودانوو" در اینجا برگزار می کنند ، زیرا این معبد به عنوان یکی از دیدنی های بالی ، جز اصلی ترین منابع آب رسانی به نواحی اطراف است و سالانه اعانات زیادی در اینجا به خدای شیوا ارائه می شود و مجسمه ای عظیم از بودا در درون ساختمان معبد وجود دارد . در این مکان گردشگران تور بالی می توانند یک قایق سبک کرایه کنند و بر روی دریاچه پارو بزنند تا مرو (زیارتگاه‌های کاهگلی) را از فاصله نزدیک پیدا ببینند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.