کاخ پترهوف در سنت پترزبورگ

کاخ پترهوف در سنت پترزبورگ با بخش های مختلف در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است این کاخ به سبک بناهای غربی ساخته شده و به همین دلیل با نام کاخ ورسای روسیه نیز شناخته می شود . استارت ساخت کاخ پترهوف به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ در اوایل قرن هجدهم در زمانی که پتر کبیر در قید حیات بود آغاز شد و حتی بعد از مرگ این شخص نیز ادامه داشت تا تمامی بخش های آن تکمیل شد . این کاخ با آبشارها و فواره های زیبا ، باغ هایی استثنائی و تندیس هاو مجسمه هایی بی نظیر جذابیت بسیاری برای گردشگران تور روسیه دارد و سالانه افراد زیادی از این کاخ زیبا بازدید می کنند .



کاخ بزرگ این مجموعه دارای دو قسمت باغ بالایی و باغ پایینی است و معماری و دکوراسیون اتاق های آن بسیار زیباست مون پلیسر ، مارلی ، هرمیتاژ پترهوف و کوتیج از دیگر کاخ های موجود در این باغ هستند . بازدید از باغ بالا رایگان است اما به دلیل ریزه کاری های متعدد در باغ پایین برای بازدید از این بخش باید 450 روبل پرداخت نمود در نگهداری و تزئین این باغ ها از سبک های مختلف باغ سازی استفاده گردیده که بر زیبائی آن افزوده شده است .



در جای جای این مجموعه مجسمه ها و تندیس هایی از طلا و برنز دیده می شوند که هر کدام به عنوان نمادی از تاریخ به شمار می آیند . در روبروی کاخ آبشار پله ای زیبایی وجود دارد که چندین فواره و مجسمه طلایی در کنار پله ها از بالا تا پایین آبشار قرار گرفته اند این تنها آبشار این باغ نیست و آبشارها و چشمه های متعدد دیگری نیز در گوشه و کنار این باغ رویایی به چشم می خورند .

منبع : safarafarin.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.