کرکا، یکی از پارک های ملی کرواسی

کرکا، یکی از پارک های ملی کرواسی است که در بخش جنوبی این کشور واقع شده و با زیبائی ها و جذابیت های مثال زدنی یکی از برترین جاذبه های گردشگری کرواسی به شمار می اید . پارک ملی کرکا با حدود 100 کیلومتر مربع وسعت رودخانه خروشان ، دره ها ، آبشارها ، استخرهای طبیعی و پوشش گیاهی بی نظیری را در خود جای داده و چشم اندازهایی خیره کننده ارائه می دهد . منطقه حفاظت شده کرکا در سال 1985 میلادی به عنوان پارک ملی اعلام شد و به دلیل اکوسیستم غنی جانوری و گیاهی اش خیلی زود در جهان شهرت یافت و هر ساله بر بازدیدکنندگان آن افزوده گردید .




در قلمرو پارک ملی کرکا 860 گونه و زیر گونه گیاهی شناسایی شده که از جمله آن ها می توان به چندین نوع از ایلیریایی-آدریاتیک بومی اشاره نمود 18 گونه ماهی در رودخانه کرکا وجود دارند که 10 نوع از آن ها بومی هستند و قزل آلای قهوه ای و میله اهرمی زردپر دالماسی از جمله ماهی هایی هستند که در این اکوسیستم یافت می شوند . نیزارها ، دریاچه ها به همراه بخشی از رودخانه و مراتع غرق زیستگاهی برای پرندگان و دوزیستان هستند در حالی که بیشه و معادن سنگ خانه ای برای خزندگان محسوب می گردند .


 از انواع پرندگان شکاری موجود در این منطقه می توان از عقاب دریایی ، عقاب پنجه کوتاه ، عقاب طلائی ، شاهین لانر و شاهین تیزپر نام برد شاهبوف ، زنبورخوار اروپائی و کرکس اشتر نیز از دیگر پرندگان موجود در پارک کرکا هستند . یکی از جذاب ترین بخش های پارک Skradinski buk می باشد که با استخری طبیعی و شفاف و چندین ابشار مورد توجه واقع شده است همچنین در مجاورت پارک بقایای باستان شناسی از چندین قلعه به چشم می خورد که قدمت ان ها به زمان روم باستان بر می گردد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.