موزه باستان شناسی استانبول

با سر زدن به موزه باستان شناسی استانبول می توان از آثار مربوط به ادوار گذشته دیدن کرد و با گوشه ای از تاریخی که مردمان این شهر پشت سر گذاشته اند آشنا شد . این موزه به عنوان یکی از دیدنی های پرطرفدار استانبول سالانه گردشگران زیادی را به خود می بیند و با ساختمانی به سبک زیبای یونانی شکوه خاصی دارد . موزه باستان شناسی هر روزه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر پذیرای مراجعه کنندگان می باشد .



 موزه باستان شناسی به عنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری استانبول در بخش اروپایی شهر در منطقه امینونو و محله فاتیح واقع شده و بیش از یک میلیون قطعه ارزشمند را در خود جای داده است . این موزه به همت فردی به نام عثمان حمدی بی در قرن نوزدهم میلادی در همسایگی کاخ توپکاپی و پارک گلخانه بنا شد و درهای خود را در سال 1891 به روی علاقه مندان گشود . موزه باستان شناسی استانبول از غنی ترین موزه های جهان است و در ان از آثار مربوط به تمدن های بابلیان ، سومریان ، یونان باستان ، تمدن آناتولی، ایلامیان ، امپراتوری ترکان آتیلا ، دوره آشوریان ، امپراتوری اسکندر مقدونی ، تمدن مصر ، ترکان عثمانی ، ترکان سلجوقی ، ترکان غزنوی ، امپراتوری هیتیت ها و ... محافظت و نگهداری می شود .

موزه باستان شناسی که از دیدنی های استانبول به شمار می آید از سه موزه تشکیل شده که هر کدام از این موزه ها مربوط به دوره و بخشی از تمدن جهان هستند . این 3 موزه عبارتند از :
• موزه شرق باستان
• موزه هنر اسلامی
• موزه باستان شناسی (ساختمان اصلی)


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.