موزه میمارا کرواسی

موزه ها معمولا از اماکن مورد علاقه گردشگران در سفر به هر کشور و شهری هستند تا با رفتن به این مکان ها با گوشه ای از تاریخ پربار مقصد سفرشان آشنا شوند . موزه میمارا کرواسی در میدان روزولت شهر زاگرب واقع شده و با آثاری نفیس و متنوع از جمله جاذبه های گردشگری این کشور زیبا به شمار می آید برای آشنایی بیشتر تا انتها با ما همراه باشید .



موزه میمارا در زاگرب (Mimara Museum Zagreb) یک نمایشگاه دائمی است که به بسیاری از نهادهای آموزشی و فرهنگی بسیار نزدیک است و در ان از 3750 اثر هنری نگهداری می شود در واقع میمارا یک موزه هنری بزرگ است که آثاری نفیس و ارزشمند از جهان باستان و هنر اروپائیان از اوایل قرون وسطی تا قرن 20 را به نمایش گذاشته است همچنین یک واحد ویژه به آثار هنری مربوط به شرق دور ، نزدیک و میانه اختصاص داده شده است . آثار موجود در موزه میمارا کرواسی توسط کلسیون داری به نام آنتی توپیچ میمارا جمع آوری شده و به صورت شخصی حفظ می شده است اما این فرد قبل از مرگ این مجموعه گرانبها را به شهر زاگرب و کشور کرواسی هدیه نمود و در مقابل از کرواسی خواست که این آثار در مکانی به عنوان موزه نگهداری گردند و بازدید از آن برای عموم مردم ازاد باشد لذا در سال 1987 میلادی این موزه تاسیس شد و درهای خود را به روی علاقه مندان هنر گشود .
در این موزه بیش از 3 هزار اثر به نمایش درآمده است که بخشی از ان را نقاشی های با ارزش تشکیل می دهند در واقع در میمارا 60 اثر به استادان هلندی ، 50 اثر به هنرمندان فلاندرز ، 30 اثر به کارشناسان اسپانیایی ، 20 اثر به اساتید آلمانی ، 30 اثر به استادان انگلیسی و 120 اثر به هنرمندان مطرح فرانسوی تعلق دارد البته بخش نقاشی به این موارد ختم نمی گردد بلکه اثاری از هنرمندان دیگر کشورها نیز در ان به چشم می خورد . وسایل شیشه اى ، مجسمه های چوبی و برنزی ، فرش فارسی ، ظروف مصر باستان و یافته های باستان شناسی از یونان ، روم و اوایل قرون وسطی در اروپا از دیگر مواردی هستند که در این موزه یافت می گردد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.