برج مخابراتی کوالالامپور

برج مخابراتی کوالالامپور


کوالالامپور پایتخت مالزی یکی از شهر های توریستی این کشور می باشد و با دیدنی های بسیاری که دارد سالانه گردشگران فراوانی را به خود جذب می کند. تماشای شهر کوالالامپور از ارتفاع بالا بسیار لذت بخش خواهد بود برای تماشای این صحنه های زیبا می توان از برج مخابراتی کوالالامپور استفاده کرد این برج که از معروف ترین دیدنی های مالزی می باشد در ابتدا به منظور تحقق اهداف ارتباطی و مخابراتی ساخته شد اما مراجع و علمای مسلمان برای رصد کردن شروع ماه رمضان، روز عید فطر ماه های شوال و ذی‌‌الحجه از آن استفاده می کنند.

برج مخابراتی کوالالامپور


برج مخابراتی کوالالامپور یا برج کی ال در تاریخ اول اکتبر ۱۹۹۶ میلادی رسما به بهره برداری رسید. این برج با ارتفاع ۴۲۱ متر پس از برج میلاد تهران (با ارتفاع ۴۳۵ متر)، ششمین برج بلند دنیا محسوب می شود. از آنجا که این برج بر روی تپه بوکیت ناناس (Bukit Nanas) ساخته شده است، به نظر می رسد کمی از برج های دوقلوی پتروناس بلند تر باشد. معماری این برج مخابراتی که از جاذبه های گردشگری کوالالامپور می باشد مبتنی بر معماری اسلامی است که با استفاده از خطوط عربی، کاشی کاری اسلامی و موتیف های اسلامی سعی بر نشان دادن قدمت اسلام در این سرزمین دارد. از نکات جالب توجه دیگر این مجموعه استفاده از هنر ایرانی توسط هنرمندان اصفهانی در طراحی و تزیینات این برج می باشد. هنرمندان مقرنس کار اصفهانی با به نمایش کشاندن سیر تکامل انسان تا رسیدن به بهشت بر روی هفت لایه مقرنس نمای زیبایی به این برج داده اند. ۳ مقرنس در سقف های این بنا نصب شده است که ۲ عدد از این مقرنس ها در قسمت لابی و آسانسور و سومین مقرنس که به عبارتی بزرگ ترین مقرنس برج می باشد در بالا ترین قسمت خارجی برج نصب گردیده است.

دیدنی های مالزی، برج مخابراتی


برج کی ال کوالالامپور دارای بخش های مختلفی است که گردشگران می توانند بازدید از آن ها را در برنامه خود قرار دهند از دیدنی های این برج می توان به سینمای ۶ بعدی، سالن کنسول بازی، آکواریوم مرجان آبی، باغ وحش کوچک، مناره کوالالامپور، عرشه دیدبانی، عرشه روباز و رستوران گردان اشاره کرد برخی از این دیدنی ها در محوطه برج و برخی دیگر نیز در داخل برج و در ارتفاع بالا قرار دارند. در محوطه اصلی ورودی برج ۹ مغازه، یک رستوران فست فود، یک مینی سینما که هر ۱۵ دقیقه مراحل ساخت برج را نشان می دهد و همچنین یک سالن آمفی تئاتر با گنجایش ۲۲۲ نفر که در فضای باز قرار دارد، فعالیت می کنند. رستوران گردان برج که از بهترین رستوران های کوالالامپور می باشد در طبقه بالای عرشه دیدبانی و در ارتفاع ۲۸۲ متری قرار گرفته است و ظرفیت آن ۲۵۰ نفر می باشد و غذا های محلی مالزی و بین المللی را طبخ می کند.

برج مخابراتی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور


برج مخابراتی از دیدنی های کوالالامپور


اطلاعات برج مخابراتی کوالالامپور

  • نام لاتین برج مخابراتی: Tower Kuala Lumpur
  • تلفن برج مخابراتی: ۲۰۲۰۵۴۴۴-۳-۶۰+
  • آدرس برج مخابراتی: No. 2 Jalan Punchak Off, Jalan P.Ramlee, 50250 Kuala Lumpur, Malaysia
  • وب سایت برج مخابراتی: https://www.menarakl.com.my
  • موقعیت برج مخابراتی: Kuala Lumpur
برج کی ال کوالالامپور


آدرس برج مخابراتی در کوالالامپور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.