باغ وحش شهر پافوس

باغ وحش شهر پافوس یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است که در سال 2003 میلادی راه اندازی شده تا گونه هایی مختلف از حیوانات و پرندگان را به نمایش بگذارد . این باغ وحش در یک محیط طبیعی دست نخورده و باشکوه گسترده شده و در 365 روز سال پذیرای علاقه مندان می باشد . این باغ وحش که در نزدیکی خلیج مرجانی یا خلیج کورال واقع شده در زمستان ها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز بوده و در تابستان ها ساعت کاری ان یک یا دو ساعت افزایش می یابد .



 
آغاز پروژه ایجاد باغ وحش پافوس توسط آقای کریستوفورو کلید خورد . آقای کریستوفورو ابتدا قصد داشت این مکان را برای استفاده خصوصی خود و همچنین جمع آوری مجموعه عظیم پرندگان به منظور کلکسیون شخصی تشکیل دهد اما تصمیم خود را تغییر داده و به فکر ایجاد یک باغ وحش برای بازدید عموم افتاد . هدف این شخص علاوه بر احداث یک باغ وحش عمومی برای همگان ، آموزش جامعه محلی درباره اهمیت مراقبت و حفظ تمامی حیات وحش بود . تکمیل این مجموعه 3 سال طول کشید تا اینکه بالاخره در سپتامبر 2003 به بهره برداری رسید . 



باغ وحش شهر پافوس در فضایی طبیعی به وسعت 100 هزار متر مربع گسترده شده و به خانه ای برای بیش از 1000 حیوان و پرنده از 210 گونه مختلف تبدیل شده است . توجه داشته باشید که تعدادی از گونه های موجود در این مجموعه از گونه های در حال انقراض یا تهدید به انقراض هستند . از جمله ساکنان این باغ وحش قبرس می توان به زرافه ها ، میمون ها ، تمساح ، کانگوروها ، موفلن ، شیرهای سفید ، ببرها ، خزندگان ، لاک پشت های غول پیکر ، بز کوهی ، گوزن و انواع پرندگانی چون فلامینگو ، پنگوئن ، هورنبیل ، طوطی ، کبوتر و پرندگان آبی اشاره نمود .


منبع : safarafarin.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.