میدان شاهزاده الکساندر باتنبرگ ، بزرگترین میدان شهر صوفیه

میدان شاهزاده الکساندر باتنبرگ ، بزرگترین میدان شهر صوفیه و کشور بلغارستان می باشد که در قسمت مرکزی صوفیه واقع شده و فاصله اندکی تا جاذبه هایی چون سیتی گاردن ، گالری هنر ملی ، تئاتر ملی ایوان وازوف و موزه ملی تاریخ طبیعی دارد . میدان شاهزاده الکساندر باتنبرگ صوفیه مکانی مناسب برای کنسرت های موسیقی و رویدادهای محلی است و در گذر سال ها شاهد عینی بسیاری از تظاهرات ، راهپیمایی ها و تجمعات دیگر بوده و به سبب اولین شاهزاده بلغارستان مدرن ، الکساندر جوزف باتنبرگ به این نام خوانده می شود .


 
در زمانی که کمونیست ها بر بلغارستان حکومت داشتند میدان شاهزاده الکساندر باتنبرگ صوفیه به عنوان نماد و یادبودی از کودتای دولت کمونیست در نهم سپتامبر 1944 با نام میدان نهم سپتامبر شناخته می شد و قبل از این واقعه نیز به دلیل نزدیکی به کاخ سلطنتی سابق شهر صوفیه با نام میدان تزار شهرت یافته بود . میدان شاهزاده Alexander of Battenberg که از دیدنی های صوفیه محسوب می گردد از سال 1949 تا سال 1999 محل آرامگاه بزرگ جورج دیمیتروف بود .



گردشگران با مراجعه به این میدان می توانند از برنامه هایی چون کنسرت ها ، فستیوال ها ، رژه ارتش در روز سنت جورج و ... که در زمان هایی خاص برگزار می گردد بازدید نموده و از بودن در میان مردم خونگرم بلغارستان لذت ببرند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.