موزه آتاتورک در آنتالیا

موزه آتاتورک آتتالیا در گذشته خانه ای بوده که برای اقامت آتاتورک در زمانی که به آنتالیا سفر می کرد استفاده می شد اما سال ها بعد از مرگ وی خانه اش به موزه تبدیل شد  تا به عنوان جاذبه های ارزشمند مورد بازدید گردشگران تور آنتالیا و اهالی ترکیه قرار گیرد . آتاتورک در مدت ریاست جمهوری خود دو بار به آنتالیا سفر کرد که هر دو بار را نیز در این خانه اقامت نمود . خانه موزه آتاتورک در تمامی روزهای هفته به غیر از دوشنبه ها پذیرای علاقه مندان می باشد .



 
موزه آتاتورک آنتالیا که از جاذبه های گردشگری ترکیه می باشد بخشی از وسایل شخصی آتاتورک ، عکس های قدیمی و مجموعه ای از اسکناس ها ، سکه ها و تمبرهای پستی که تصویر آتاتورک بر روی ان ها به چاپ رسیده را در خود گنجانده و سالانه توسط هزاران نفر از گردشگران تور آنتالیا و مردم ترکیه مورد بازدید قرار می گیرد . این موزه به راحتی توسط تراموا در دسترس قرار می گیرد و دروازه هادریان در فاصله 500 متری از این مکان واقع شده است . 



این موزه دارای دو طبقه است که در طبقه همکف اتاق نشیمن ، حمام ، آشپزخانه و چند اتاق وجود دارد . طبقه بالایی نیز دارای چندین اتاق از جمله یک اتاق بالکن دار می باشد . همچنین در این خانه نمایشگاهی از بریده های روزنامه و عکس به چشم می خورد که می تواند برای بازدیدکنندگان جالب باشد . از دیگر بخش های دیدنی خانه موزه آتاتورک آنتالیا می توان به مجموعه سکه ها ، اسکناس ها و تمبرها اشاره نمود که بسیاری دیدنی است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.