موزه باستان شناسی در وارنا

موزه باستان شناسی در وارنا از پربارترین موزه های این شهر است که در بنایی تاریخی به سبک معماری نئو-رنسانس در خیابان ماریا لوئیزا واقع شده و حدود 120 سال است که فالیت خود را آغاز نموده است . موزه باستان شناسی وارنا که از جاذبه های گردشگری بلغارستان می باشد بیش از 2 هزار متر مربع وسعت دارد و آثاری قدیمی و نفیس را در معرض نمایش قرار داده است . این موزه هر روزه از 10 صبح تا 5 بعد از ظهر باز می باشد و با بخش های مختلف پذیرای علاقه مندان می باشد .




در موزه وارنا از 100 هزار اثر مربوط به دوران ماقبل از تاریخ ، تراکیان ، یونان و روم باستان ، قرون وسطای بلغارستان ، امپراطوری بیزانس و پادشاهی عثمانی نگهداری می گردد که این کلکسیون طی حفاری هایی که در وارنا و شمال شرق بلغارستان انجام شده به دست آمده است . جالب ترین بخش موزه نمایشگاه طلای وارناست که در ان قدیمی ترین گنجینه طلا دنیا در 3 سالن رونمایی شده و اشیا این قسمت در کل 10 درصد آثار موجود در موزه را تشکیل می دهد این گنجینه در طی حفاری هایی که در سال 1972 انجام شده به دست آمده و قدمت ان به 4600-4200 پیش از میلاد بر می گردد .



موزه باستان شناسی در کرانه های دریای سیاه قرار گرفته و علاوه بر موزه شامل قسمت هایی چون کتابخانه ، موزه مطالعات کودکان ، فروشگاه و کافه تریا می باشد همچنین این موزه سالانه میزبان فسیتوال تابستانی و بین المللی موسیقی جاز است و گردشگران بسیاری از ان بازدید می کنند .

منبع : safarafarin.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.