مسجد زیبا و بزرگ شیخ زاید ابوظبی

یکی از بزرگترین مساجد جهان با نام مسجد شیخ زاید در شهر ابوظبی ساخته شده که با به کارگیری نهایت ظرافت و دقت تزئین شده است . این مسجد که حدود 10 سال پیش در سال 2007 به بهره برداری رسیده به روی گردشگران مسلمان و غیر مسلمان باز است و بازدید از آن با داشتن پوشش مناسب و رعایت نکات لازم آزاد می باشد . مسجد شیخ زاید امارات که از نظر وسعت سومین مسجد بزرگ جهان است دارای  420 متر طول و 290 متر عرض می باشد . این مسجد باشکوه در سال 1428 قمری میزبان اولین نماز خود با عنوان نماز عیر قربان بود .



مسجد شیخ زاید ابوظبی با گنجایش پذیرش 41 هزار نمازگزار دارای 82 گنبد در 7 اندازه مختلف می باشد که بزرگترین گنبد ان 83 متر ارتفاع و بیش از 32 متر قطر دارد که در جهان کم نظیر می باشد . بزرگترین فرش جهان نیز در این مسجد خودنمایی می کند و زینت بخش ان شده است این فرش با مساحتی 5634 متر مربعی دارای 133 متر طول ، 48 متر عرض و همچنین 48 تن وزن به دست هنرمندان ایرانی باقته شده است . از دیگر جاذبه های مسجد شیخ زاید می توان به چهار مناره 106 متری ، خوشنویسی های انجام شده در بخش های مختلف و بزرگترین لوستر جهان با طول 15 متر ، وزن 9 تن و قطر 10 متر اشاره نمود که به این مسجد جذابیت ویژه ای بخشیده اند .



برای ساخت این مسجد صنعتگرانی از کشورهای هند ، ایتالیا ، آلمان ، مراکش ، پاکستان ، ترکیه ، ایران ، چین ، نیوزیلند ، مقدونیه و امارات متحده عربی به کار گرفته شده اند و 3000 کارگر و 38 شرکت پیمانکاری در ساخت و ساز این بنا مشارکت داشته اند . از مواد طبیعی با کیفیت و با ماندگاری طولانی مانند سنگ مرمر ، طلا ، سنگ های نیمه قیمتی ، کریستال و سرامیک استفاده شده که هر کدامشان از کشورهای مختلف تهیه شده اند همچنین برای رنگ آمیزی این مسجد از رنگ هایی استفاده شده که به واسطه تابش خورشید یا نور ماه تغییر رنگ می دهند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.